اپل

اپل رویکرد محتاطانه‌ای را برای تغییرات جدید در پیش می‌گیرد

اپل هفته گذشته در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان (WWDC 2024) یک نقشه راه از آنچه در اواخر سال ۲۰۲۴ و نیمه اول سال ۲۰۲۵ در راه است ارائه کرد.

استراتژی اعلام شده نشان دهنده یک تغییر مهم برای اپل است. این شرکت سال‌ها از قابلیت‌های جدید در WWDC به منظور انتشار در پاییز رونمایی می‌کرد، اما گاهی اوقات در نهایت مجبور می‌شد ویژگی‌ها را به تعویق بیاندازد.

این بار، اپل از طریق وب‌سایت، ارائه‌های آنلاین و جلسات توجیهی با روزنامه‌نگاران به کاربران پیام می‌دهد که آخرین فناوری‌های آن از یک جدول زمانی دقیق پیروی نخواهند کرد.

هوش مصنوعی اپل به آرامی اما مطمئن وارد می شود

اپل در حال معرفی تدریجی قابلیت‌های جدید هوش مصنوعی خود به نام «هوش اپل (Apple Intelligence)» طی چند ماه آینده است. این شرکت با این رویکرد قصد دارد از مشکلاتی که سایر سیستم‌های هوش مصنوعی با آن روبرو بوده‌اند، جلوگیری کند.

«هوش مصنوعی اپل» شامل ویژگی‌هایی مانند اولویت‌بندی اعلان‌ها، خلاصه‌سازی پیام‌ها، خلاصه‌کردن صفحات وب و موارد دیگر خواهد بود. البته همه این ویژگی‌ها در زمان راه‌اندازی در دسترس نخواهند بود و برخی از آن‌ها ممکن است نیاز به حضور کاربران در لیست انتظار داشته باشند.

اپل برای ادغام ChatGPT با هوش مصنوعی اپل با OpenAI همکاری می‌کند

اپل برای ادغام چت بات ChatGPT در «هوش مصنوعی اپل» با OpenAI همکاری می‌کند. اپل برای استفاده از ChatGPT به OpenAI هزینه‌ای پرداخت نخواهد کرد، اما از این مزیت برخوردار است که می‌تواند این ویژگی را به کاربران ارائه دهد. OpenAI نیز از قرار گرفتن در معرض میلیون‌ها مشتری بالقوه که ممکن است برای اشتراک‌های پولی ثبت‌نام کنند، سود می‌برد.

ویژن پرو ارتقاء نرم‌افزاری دریافت می‌کند

اپل همچنین به‌روزرسانی سیستم عامل هدست ویژن پروی خود، یعنی ویژن او اس (visionOS) را اعلام کرده است. گفته می‌شود نسخه جدید، visionOS 2، نسبت به نسخه‌های اولیه که پر از باگ بود، یک پیشرفت بزرگ است. در این نسخه رابط کاربری ساده‌تر شده است و باگ‌های کمتری وجود دارد.

ویژن او اس ۲ - vision OS 2

دستگاه‌های نازک‌تر در راه است

آیپد پروی جدید اپل نسبت به مدل‌های قبلی نازک‌تر و سبک‌تر است، اما عمر باتری مشابه و چیپ قدرتمندتری دارد. این تغییر طراحی نشان می‌دهد که اپل ممکن است در حال بازگشت به ساخت دستگاه‌های نازک‌تر در تمامی محصولاتش باشد. گزارش شده است که اپل در حال کار بر روی یک آیفون ۱۷ نازک‌تر و نسخه‌های نازک‌تر از مک‌بوک پرو و اپل واچ است.

سرویس پیام‌رسانی ماهواره‌ای اپل پولی می‌شود

سرویس پیام‌رسانی ماهواره‌ای اپل که به مدت دو سال اول با خرید آیفون ۱۴ رایگان بود، به یک سرویس پولی تبدیل خواهد شد. به‌روزرسانی جدید آی او اس ۱۸ این قابلیت را برای ارسال پیامک در شرایط غیر اضطراری گسترش می‌دهد. این کاربرد گسترده‌تر به این معنی است که احتمالاً افراد تمایل بیشتری برای پرداخت هزینه این سرویس خواهند داشت. در آینده، اپل ممکن است این قابلیت را برای شامل تماس‌های ماهواره‌ای نیز گسترش دهد.

سرویس پیامک اضطراری ماهواره ای گوشی های آیفون اپل - Emergency Text via Satellite Apple Iphone

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *