خرید اس اس دی

بهترین اس اس دی ها برای ارتقاء سیستم

آیا سیستم شما کند شده و احساس می کنید دیگر پاسخگوی نیازهایتان نیست؟ آیا می‌خواهید سیستمان زودتر بوت شود و نرم افزار ها را با سرعت بیشتری اجرا کند؟ اگر می‌خواهید چه در حال گیم و چه در حال کار سرعت بیشتری را تجربه کنید، یک راه حل ساده و تاثیر گذار به شما پیشنهاد می‌کنیم : ارتقاء سیستم با خرید اس اس دی جدید! برای تجربه سرعت بیشتر و راندمان کاری بهتر، باید اس اس دی سیستم خود را به حجم حافظه بالاتری ارتقاء دهید یا اس اس دی جدیدی نصب کنید که سرعت بیشتری داشته باشد. در این مطلب به شما کمک می کنیم تا با بهترین اس اس دی های موجود در بازار در سال ۲۰۲۴ آشنا شوید و بهترین انتخاب را برای ارتقای سیستم خود داشته باشید.

مشخصات اس اس دی ها

برخلاف HDD (هارد دیسک اکسترنال) که از اجزای مکانیکی برای ذخیره سازی اطلاعات استفاده می کنند، اس اس دی ها از حافظه فلش بهره می‌برند. این موضوع باعث شده اس اس دی ها بیشتر مورد توجه قرار گیرند و به مرور زمان فروش و استفاده از آن ها فراگیر تر شده است. به عبارتی امنیت دیتا ها در اس اس دی بیشتر از هارد دیسک های قدیمی بوده و مدت طول عمر اس اس اس دی ها نیز بیشتر است. مهم ترین نکته این است که سرعت پردازش اطلاعات اس اس دی بسیار سریع تر از HDD هاست.

در ادامه به جزئیات این موارد بیشتر می‌پردازیم

سرعت بالا اس اس دی ها

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در اس اس دی ها به مراتب بیشتر از HDD هاست. این امر موجب بوت شدن سریع تر سیستم عامل، اجرای باورنکردنی نرم افزارها و لود شدن بسیار سریع بازی ها می شود.

طول عمر بیشتر

اس اس دی ها فاقد اجزای مکانیکی هستند و در نتیجه در برابر ضربه و لرزش مقاوم ترند. این ویژگی برای لپ تاپ ها و سیستم هایی که احتمال جابجایی آن ها وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است. بی صدا بودن SSDها در مقابل صدای تولید شده توسط HDD ها کاملا بی صدا هستند و آرامش محیط کار شما را حفظ می کنند.

کاهش مصرف انرژی

اس اس دی ها انرژی کمتری مصرف می‌کنند که منجر به افزایش طول عمر باتری لپ تاپ و سیستم و کاهش هزینه های برق مصرفی در کامپیوترهای خانگی می شود. با توجه به این مزایا، عجیب نیست که ارتقاء سیستم با استفاده از SSD به یکی از محبوب ترین و موثرترین راهکارها برای افزایش کارایی و طول عمر سیستم های کامپیوتر ها تبدیل شده است.

انواع SSD برای ارتقاء سیستم

در بازار انواع مختلفی از اس اس دی ها وجود دارد که هر کدام برای کاربردهای خاصی مناسب هستند. برند هایی مانند سامسونگ، لکسار، وسترن و کروشیال، اس اس دی هایی با مقدار حافظه متفاوت به بازار عرضه کرده‌اند که شرکت های معتبری مانند مهرگان آی تی به واردات مستقیم این قطعات پرداخته‌اند. تنوع اس اس دی ها در بازار بسیار زیاد است و مشخصات کلیدی آن ها ممکن است با یکدیگر کمی متفاوت باشند و با شناخت انواع اس اس دی می‌توانید انتخاب هوشمندانه‌تری برای سیستم خود داشته باشید.

در ادامه به شرح انواع اس اس دی می‌پردازیم

اس اس دی های مبتنی بر SATA

این نوع از SSD ها از طریق رابط SATA به مادربرد متصل می شوند. رابط ساتا در اکثر مادربردهای امروزی وجود دارد و همین امر باعث سازگاری گسترده ی این نوع SSD ها با سیستم های مختلف می شود. سرعت انتقال اطلاعات در این نوع SSD ها محدود به استاندارد SATA III است که حدود ۶ گیگابایت بر ثانیه می باشد.

قیمت اس اس دی

SSD های مبتنی بر PCIe NVMe

این نوع از SSD ها از طریق درگاه PCIe به مادربرد متصل می‌شوند و از پروتکل NVMe برای انتقال اطلاعات استفاده می کنند. درگاه PCIe پهنای باند بسیار بیشتری را نسبت به رابط SATA در اختیار اس اس دی قرار می دهد و این امر موجب دستیابی به سرعت های خیره کننده در انتقال اطلاعات می شود. البته برای استفاده از این نوع از اس اس دی ها مادربرد شما باید از درگاه M.2 و پشتیبانی از پروتکل NVMe برخوردار باشد.

توجه داشته باشید در هنگام خرید SSD حتما به نوع درگاه SATA یا PCIe و سازگاری آن با مادربرد خود اطمینان حاصل کنید.

ویژگی های مهم در انتخاب اس اس دی

اس اس دی ها جزئیات بسیار زیادی دارند که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید. هنگام انتخاب SSD برای ارتقاء سیستم، این جزئیات مستیقما روی عملکرد سیستمتان تاثیر می‌گذارند. در ادامه نکات مهم در انتخاب اس اس دی را بررسی خواهیم کرد.

  • ظرفیت ذخیره سازی اس اس دی

اولین قدم، تعیین مقدار حجمی است که برای ذخیره سازی اطلاعات بر روی سیستم خود نیاز دارید. اگر صرفا قصد نصب سیستم عامل و نرم افزارهای کاربردی را دارید، ظرفیتی در حدود ۲۵۰ تا ۵۰۰ گیگابایت کافی خواهد بود. اما برای افرادی که با حجم زیادی از اطلاعات و فایل های حجیم مانند ویدیو و بازی های سنگین سروکار دارند، ظرفیت های بالاتر مانند ۱ ترابایت یا حتی ۲ ترابایت توصیه می شود.

  • سرعت خواندن/ نوشتن اس اس دی

سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر عملکرد کلی سیستم است. هرچه این سرعت بالاتر باشد، سیستم شما از بوت شدن سریع تر، اجرای روان تر نرم افزارها و لودینگ با سرعت پایین تر بازی ها بهره مند خواهد شد. در حال حاضر اس اس دی های مبتنی بر SATA III از سرعت خواندن نوشتن بیشتری بهره مند هستند.

نصب اس اس دی جدید در سیستم

بهترین اس اس دی

نصب اس اس دی بر خلاف دیگر قطعات سیستم به راحتی نصب می‌شود و خودتان با رعایت نکات لازم می‌توانید آن را متصل کنید. برای نصب اس اس دی آن را داخل جایگاه مخصوص در کیس قرار داده و با پیچ‌های مخصوص محکم کنید. برای نصب SSD، معمولا اسلات‌های مخصوص روی مادربورد وجود دارد که باید SSD را به صورت افقی در آن قسمت قرار دهید.

جمع بندی

اس اس دی محل ذخیره‌ دائمی اطلاعات است. تمام دیتا های ضروری سیستم، از جمله نرم افزار هایی که نصب می‌کنید در این بخش سیستم ذخیره می‌شوند، پس مهم است که محصولی باکیفیت برای سیستم خود انتخاب کنید. اس اس دی ها پیشنهادی ما پاتریوت P300 NVMe M.2 ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، اس اس دی لکسار NM620 NVMe M.2 و اس اس دی وسترن دیجیتال مدل Black SN750 هستند که هر سه آن ها در فروشگاه هایی مانند مهرگان آی تی موجود هستند. امیدواریم این مطلب در انتخاب اس اس دی مورد نیازتان مفید بوده باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *