استفاده نوجوانان و کودکان از شبکه های اجتماعی و اینستاگرام

حساب‌ اینستاگرام مخصوص نوجوانان از سوی متا معرفی شد

متا روز سه‌شنبه از حساب‌های اینستاگرام نوجوانان رونمایی کرد، نسخه‌ای جدید و محدودتر از این پلتفرم که به کاربران جوان‌تر زیر سن قانونی اختصاص دارد. این ابتکار، جدیدترین تلاش شرکت برای کاهش نگرانی‌ها در مورد تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر کودکان است.

تمام کاربران اینستاگرام زیر ۱۶ سال به‌طور خودکار به این حساب‌های جدید نوجوانان منتقل خواهند شد که با کنترل‌های والدین بهبود یافته همراه است. این کنترل‌ها با هدف کاهش نگرانی‌های روزافزون در مورد تأثیرات رسانه‌های اجتماعی بر سلامت روان جوانان و فراهم کردن نظارت بیشتر برای والدین بر فعالیت‌ها و تعاملات آنلاین فرزندانشان طراحی شده است.

حساب‌های نوجوانان به‌طور پیش‌فرض خصوصی تنظیم می‌شوند، به این معنی که پروفایل‌ها تنها در صورتی که دسترسی داده شود، قابل مشاهده هستند. علاوه بر این، ویژگی‌های پیام‌رسانی محدود شده‌اند و به والدین امکان می‌دهند تا ارتباطات فرزندانشان را زیر نظر داشته باشند. همچنین، قابلیتی برای خاموش کردن نوتیفیکیشن‌ها در طول شب وجود دارد. این ویژگی‌ها قابل تغییر هستند، اما تنها با رضایت والدین.

متا در بیانیه‌ای توضیح داد:«ما می‌دانیم که والدین می‌خواهند اطمینان داشته باشند که نوجوانانشان می‌توانند از رسانه‌های اجتماعی برای ارتباط با دوستان و کشف علایق خود استفاده کنند، بدون اینکه نگران تجربه‌های ناامن یا نامناسب باشند. به همین دلیل، ما اپلیکیشن‌های خود را برای نوجوانان با حساب‌های جدیدی بازطراحی کرده‌ایم.»

علاوه بر کنترل‌های بیشتر والدین، ویژگی جدید «اکسپلور» به نوجوانان این امکان را می‌دهد که موضوعاتی را که می‌خواهند بیشتر ببینند، انتخاب کنند.

آنتیگون دیویس، رئیس جهانی ایمنی در متا، در این باره توضیح داد که طراحی حساب‌های نوجوانان با مشاوره والدین نوجوانان انجام شده و بر میلیون‌ها کاربر اینستاگرام تأثیر خواهد گذاشت.

دیویس افزود:«این ویژگی، اطمینان خاطر را به والدین می‌دهد که فرزندانشان تحت مجموعه‌ای از محافظت‌ها قرار دارند.»  او همچنین بر هدف متا برای «بازآفرینی تعامل والدین و نوجوانان در فضای آنلاین» تأکید کرد.

فشار قانونی برای تغییر

در سال ۲۰۲۳، متا تحت فشار قانونی از سوی تعدادی از ایالت‌ها قرار گرفت که شرکت را متهم کردند که به طور عمدی اینستاگرام و فیس‌بوک را به‌گونه‌ای طراحی کرده‌اند که برای کاربران جوان اعتیادآور باشد تا سود خود را افزایش دهند. همچنین، این دعاوی متا را به جمع‌آوری داده‌های کودکان زیر ۱۳ سال بدون رضایت والدین، که نقض قانون فدرال است، متهم کردند.

متا این ادعاها را رد کرده و بر تعهد خود به ارائه “تجربیات مثبت آنلاین” برای نوجوانان تأکید کرده و به معرفی ابزارهای مختلف برای افزایش ایمنی کاربران جوان‌تر اشاره کرده است.

نحوه عملکرد حساب‌های نوجوانان اینستاگرام

با معرفی حساب‌های نوجوانان، کاربران زیر ۱۶ سال برای لغو محدودیت‌ها به تأیید والدین نیاز خواهند داشت. ویژگی جدید به والدین امکان می‌دهد تا با نظارت بر پیام‌رسانی و زمان صرف‌شده در پلتفرم و مسدود کردن دسترسی در زمان‌های خاص، تجربه فرزندانشان در اینستاگرام را بیشتر کنترل کنند.

متا برای اطمینان از صحت سن، از نوجوانان می‌خواهد تا با آپلود کارت شناسایی و استفاده از ابزار Yoti، که ویژگی‌های صورت را برای تخمین سن تحلیل می‌کند، سن خود را تأیید کنند.

افراد زیر ۱۶ سال به زودی از انتقال به حساب‌های نوجوانان مطلع خواهند شد که انتظار می‌رود طی ۶۰ روز آینده در ایالات متحده، بریتانیا، کانادا و استرالیا انجام شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *