سوزان ووجیتسکی - مدیرعامل سابق یوتیوب

سوزان ووجیتسکی مدیرعامل سابق یوتیوب درگذشت

سوزان ووجیتسکی، یکی از سرشناس‌ترین زنان حوزه فناوری و یک شخصیت کلیدی در شرکت گوگل، در همان روزهای اول آغاز کار به این شرکت پیوست و نقشی اساسی در ظهور آن ایفا کرد.

در سال ۱۹۹۸ و پس از تأسیس گوگل، لری پیج و سرگی برین، بنیانگذاران مذاکره‌ای با سوزان ووجیتسکی داشتند تا از گاراژ خانه‌ او به‌عنوان دفتر کار استفاده کنند. در واقع کار گوگل غول تکنولوژی از گاراژ خانه این زن شروع شد.

او سپس مدیر بخش ویدئوهای گوگل شد و چند سال بعد پیشنهاد خرید یوتیوب را به پیج و برین داد. بدین ترتیب رهبری او یوتیوب را به یک غول جهانی به اشتراک گذاری ویدیو تبدیل کرد.

همسر او دنیس تروپر در یک پست در فیسبوک، خبر درگذشت او را به اشتراک گذاشت و او را به عنوان یک همسر محبوب، مادر و استعدادی درخشان توصیف کرد. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل نیز در غم از دست دادن دوست و همکار خود ابراز تاسف کرد و با نوشتن یادداشتی در وبلاگ گوگل بر اقدامات او در امور بشردوستانه از جمله تحقیقات سرطان تاکید کرد.

ووجیتسکی در سال ۲۰۲۳ از نقش خود در یوتیوب کنار رفت تا پروژه های خانوادگی و شخصی را در اولویت قرار دهد. با اقدامات مهمی که در گوگل و یوتیوب انجام داد، تأثیر او بر صنعت فناوری و جهان بر زندگی نسل‌های آینده هم محسوس خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *