گوگل سیاستهای انتخاباتی خود را به مجموعه گستردهتری از محصولات هوش مصنوعی گسترش میدهد. در فاصله حدوداً دو ماهه به انتخابات آمریکا، این شرکت در حال اعمال تدابیر حفاظتی جدیدی برای ابزارهای هوش مصنوعی مولد خود است تا از اشاعه اطلاعات نادرست و سوءاستفاده از ابزارهایش جلوگیری کند.
گوگل روز جمعه اعلام کرد که سیاستهایی که در دسامبر گذشته برای محصولات جستجو و یوتیوب خود اعمال کرده بود، اکنون به سایر محصولات هوش مصنوعی این شرکت نیز تعمیم داده میشود.
این سیاستها شامل هوش مصنوعی در نتایج جستجو، خلاصههای تولید شده توسط هوش مصنوعی یوتیوب، و تولید تصویر در جِمینای میشود. اگرچه برخی از ابزارهای هوش مصنوعی مولد گوگل، مانند تجربه جستجوی مولد (SGE) و جِمینای، پیش از این هم محدودیتهایی داشتند، این محدودیتها اکنون به صورت گستردهتری در سراسر پلتفرم هوش مصنوعی این شرکت اعمال میشوند.
طبق این قوانین جدید، محصولات هوش مصنوعی گوگل دیگر پاسخهایی برای موضوعات انتخاباتی، مانند کاندیداها، روندهای رایگیری و نتایج انتخابات ارائه نخواهند داد. گوگل در این خصوص بیان کرد: «ما با احتیاط پیش میرویم زیرا میخواهیم این کار را به درستی انجام دهیم.»
پذیرش سریع هوش مصنوعی مولد توسط مصرفکنندگان، شرکتهای فناوری را مجبور کرده است تا به سرعت برای مقابله با نگرانیهای مربوط به اطلاعات نادرست، به ویژه در مورد انتخابات، اقدام کنند. از آنجا که کنگره هنوز هیچ قانونی در این زمینه تصویب نکرده است و به نظر نمیرسد که آژانسهای فدرال امسال اقدام معناداری در خصوص هوش مصنوعی در انتخابات انجام دهند، مسئولیت اصلی بر عهده صنعت است تا استفاده از این فناوری را تنظیم کند. بسیاری از شرکتها، از جمله OpenAI، در حال تطبیق سیاستهای انتخاباتی موجود خود برای تجربههای جدید هوش مصنوعی خود هستند.
هوش مصنوعی مولد در شب انتخابات ایالات متحده در نوامبر با یکی از بزرگترین آزمونهای خود روبرو خواهد شد، به خصوص زمانی که رأیدهندگان به دنبال مشاهده آنلاین نتایج خواهند بود.