خرید فلش مموری

فلش خوب چی بخریم؟

آیا تصمیم به خرید فلش مموری باکیفیت، پرسرعت و با طول عمر بالا دارید؟ در بازار با هزاران نوع فلش در مدل‌ها، طرح‌ها، ظرفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی مواجه می‌شویم که انتخاب را کمی سخت می‌کنند؛ اما برای خرید انواع فلش مموری می‌توانید نگاهی به لیست بهترین برندهای بازار ایران بیندازید و انواع فلش‌ها را از نظر حجم، کیفیت و سرعتی که نیاز دارید، بررسی کنید.

در همین راستا، اگر به تازگی فلش خود را از دست داده‌اید و دچار سوختگی یا از کار افتادگی شده، یا به هر دلیلی به‌دنبال خرید فلش جدید هستید و برندهای متنوع بازار شما را گیج کرده‌اند، برای خرید بهترین مارک‌ها در مدل‌ها و حجم‌های مختلف، لیستی از پرفروش‌ترین‌ها و محبوب‌ترین‌های بازار را آماده کرده‌ایم.

لیست بهترین فلش مموری‌های بازار

درحال‌حاضر، شرکت‌های متعددی به تولید فلش های مموری مشغول هستند؛ اما برندهایی مانند اچ‌پی (HP)، سیلیکون پاور (Silicon Power)، سن‌دیسک (SanDisk)، ای‌دیتا (ADATA)، کینگستون (Kingston) و اپیسر (Apacer) به‌دلیل محبوبیت بالا، به‌عنوان بهترین تولیدکنندگان فلش‌های مموری در بازار شناخته می‌شوند.

اگر به‌دنبال خرید انواع فلش مموری با قیمت و کیفیت مناسب هستید، مدل‌های زیر می‌توانند انتخاب مناسبی باشند:

فلش کیوکسیا مدل U301

ازجمله فلش مموری های خوش قیمت و باکیفیت بازار که از کانکتور USB 3.2 پشتیبانی می‌کند تا اطلاعات شما را با بالاترین سرعت ممکن به دستگاه مورد نظرتان منتقل کند، برند کیوکیساست. طراحی کانتور USB این فلش به‌صورت کشویی است و هر لحظه که بخواهید می‌توانید از آن استفاده کنید. البته، متریال استفاده شده در ساخت فلش‌های این برند، از جنس پلاستیک است که مقاومت نسبتا خوبی هم دارد و برای استفاده طولانی مدت مناسب است. قیمت فلش مموری کیوکسیا مدل U301 از ۱۳۵۰۰۰ تومان به بالا متغیر است و از دیگر ویژگی‌های قابل توجه آن عبارتند از:

  • وزن: ۸ گرم
  • رابط‌ها: USB 3.2
  • گارانتی: ۶۰ ماهه ماتریس

فلش سندیسک مدل Ultra Flair CZ73

فلش سندیسک مدل Ultra Flair CZ73 یکی از گزینه‌های عالی برای سخت‌پسندان و افرادی است که به‌دنبال خرید انواع فلش مموری بادوام و خوش‌ساخت هستند. این مدل با بدنه‌ای فلزی مقاوم در برابر ضربه و فشار، طراحی شکیلی دارد که از همان نگاه اول توجه شما را جلب می‌کند. قیمت این مدل از ۲۱۵۰۰۰ تومان تا ۵۱۹۰۰۰ تومان متغیر است.

وزن، جنس بدنه و رابط‌های این محصول عبارتند از:

  • وزن: ۸ گرم
  • جنس بدنه: فلز
  • رابط‌ها: USB 3.0

فلش ای‌ دیتا مدل ROYAL UR340

یکی از پرسرعت‌ترین و پرفروش‌ترین فلش مموری‌های بازار، مدل ROYAL UR340 از برند ای ‌دیتاست. این فلش دارای بدنه‌ای فلزی و بسیار مستحکم است که در رنگ‌های متنوع از مشکی تا تیتانیومی عرضه می‌شود. رابط این فلش از نوع USB 3.2 است که امکان انتقال اطلاعات با سرعت بالا را فراهم می‌کند. قیمت خرید انواع فلش مموری این مدل برای ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت، حدود ۵۱۰۰۰۰ تومان است و از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وزن: ۷ گرم
  • جنس بدنه: فلزی
  • رابط‌ها: USB 3.2

فلش سیلیکون پاور مدل M80

اگر قصد خرید انواع فلش مموری با کیفیت فوق‌العاده و دوام بالا را دارید، فلش سیلیکون پاور مدل M80 می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. البته قیمت این مدل فلش مموری در برخی ظرفیت‌ها بسیار بیشتر از سایر برندهاست. فلش‌های مموری Marvel Xtreme M80 با استفاده از درگاه USB 3.2 به رایانه متصل می‌شوند. سرعت انتقال اطلاعات در این درگاه به‌طور استاندارد تا ۶۰۰ مگابایت بر ثانیه برای خواندن و ۵۰۰ مگابایت بر ثانیه برای نوشتن اطلاعات می‌رسد. همچنین، بدنه این فلش مموری از ترکیب پلاستیک و فلز ساخته شده است.

قیمت فلش مموری

فلش پی ‌‌ان ‌وای مدل Attache 4

برند PNY، یکی از تولیدکنندگان معتبر حافظه‌های SSD و فلش مموری، محصول Attache 4 را به کاربرانی که به‌دنبال کیفیت، سرعت و طول عمر بالا هستند، معرفی کرده است. این فلش از رابط USB 3.1 استفاده می‌کند و در دو ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت و ۵۱۲ گیگابایت در بازار عرضه شده است.

نکات مهم در خرید انواع فلش مموری

خرید فلش مموری شاید مثل خرید تلفن همراه یا لپ‌تاپ و کامپیوتر پیچیدگی نداشته باشد؛ اما نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و هر آنچه که فروشنده پیشنهاد داد را خرید. نکات مهمی در این زمینه وجود دارند که کارایی، عملکرد و طول عمر فلش‌های مموری را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهند؛ بنابراین، توصیه می‌شود در هنگام خرید انواع فلش مموری، حتما به فاکتورهای زیر توجه داشته باشید:

  • ظرفیت فلش: قبل از خرید فلش، باید مشخص کنید که ظرفیت مورد نیازتان چقدر است. معمولا برای انتقال جزوه و تحقیقات دانشجویی، فلشی با ظرفیت ۸ گیگ کافی است؛ اما برای پروژه‌های سنگین‌تر، قطعا به فضای بیشتری نیاز خواهید داشت.
  • کیفیت ساخت حافظه: کیفیت ساخت فلش مموری‌ها متفاوت است و مرغوبیت حافظه به‌کار‌رفته در درایو USB نقش مهمی در این تفاوت دارد. یکی از دلایلی که فلش مموری‌های برندهای ناشناخته به مراتب ارزان‌تر از برندهای معتبر هستند، استفاده از تراشه‌های حافظه بازیافتی است که دوام بسیار کمی دارند.
  • سرعت: در هنگام خرید انواع فلش مموری به سرعت انتقال داده‌های آن بسیار توجه داشته باشید. سرعت انتقال در USB 3.0 نسبت‌به USB 2.0، حدود ۱۰ برابر بیشتر است که کار با آن‌ها را بسیار راحت‌تر می‌کند.
  • درگاه ارتباطی: با توجه به نیاز و کاربرد، باید مشخص کنید که می‌خواهید فلش شما از چه درگاه یا درگاه‌هایی برخوردار باشد. به‌عنوان مثال، اگر دارای مک بوک هستید، باید فلشی با درگاه USB-C خریداری کنید.
  • شکل ظاهری: بعضی از کاربران ممکن است طراحی، شکل ظاهری و حتی جنس بدنه فلش مموری را در انتخاب خود مؤثر بدانند. به‌عنوان مثال، اگر ممکن است که فلش مموری به‌طور مکرر افتاده و آسیب ببیند، برخی افراد به‌دنبال فلش مموری‌هایی با بدنه فلزی می‌روند که مقاوم‌تر هستند و احتمال آسیب دیدن کمتری دارند.
قیمت فلش مموری در ایمالز

کلام آخر

برای خرید انواع فلش مموری با کیفیت بالا و قیمت مناسب، علاوه‌بر برند آن حتما به ظرفیت، سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات، گارانتی محصول، نوع رابط، مقاومت در برابر آب و فشار، قابلیت اتصال به موبایل و تبلت و طراحی آن توجه داشته باشید. برندهای سیلیکون پاور، کیوکسیا، سندیسک و … از بهترین‌های بازار هستند که مدل‌های پرفروش آن‌ها را در این مقاله مشاهده کردید.

اگر به‌دنبال خرید این برندها با بهترین قیمت فلش مموری از فروشندگانی معتبر و قابل اطمینان هستید، خرید آنلاین می‌تواند روشی امن، سریع و راحت برای شما باشد. سایت ایمالز ازجمله وب‌سایت‌هایی است که می‌توانید هر محصولی را در هر مدل و قیمتی در آنجا پیدا کنید و با بررسی این محصولات در فروشگاه‌های مختلف، بهترین و خوش‌قیمت‌ترین کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *