قابلیت مدیریت آسان فایل‌های گوشی اندرویدی به ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود

قابلیت مدیریت آسان فایل‌های گوشی اندرویدی به ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود

مایکروسافت همواره به اتصال بین گوشی‌های اندروید و کامپیوترهای ویندوزی اهمیت داده و به کاربران اجازه داده است تا فایل‌ها و قابلیت‌های مختلف را بین این دو پلتفرم به اشتراک بگذارند، البته این موضوع در موارد زیادی با وجود برخی مشکلات و باگ‌ها همراه بوده است.

به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۱ برای کاربران اینسایدر با هدف بهبود یکپارچگی گوشی و کامپیوتر، نیاز به برنامه‌های جانبی را حذف کرده و قابلیت بی‌سیم یکپارچه را مستقیماً در فایل اکسپلورر فعال می‌کند.

اکنون تمام کاربران کانال اینسایدر ویندوز ۱۱ می‌توانند فایل‌های ذخیره شده در گوشی‌های اندروید را مستقیماً در فایل اکسپلورر مشاهده کنند. کاربران می‌توانند فایل‌ها را بین دستگاه‌ها جابه‌جا یا کپی کرده یا آن‌ها را از گوشی موبایل حذف کرده یا نامشان را تغییر دهند.

برای استفاده از این قابلیت، به گوشی هوشمند با اندروید ۱۱ یا بالاتر و اپلیکیشن Link to Windows نسخه بتا ۱.۲۴۰۷۱ یا بالاتر نیاز دارید. برای فعال کردن این ویژگی، به بخش Settings > Bluetooth & Devices > Mobile Devices > Manage Devices بروید و گزینه نمایش گوشی در فایل اکسپلورر را فعال کنید.

توجه داشته باشید که فایل‌های حذف شده در کامپیوتر به بخش سطل زباله در گوشی منتقل می‌شوند. همچنین، حذف خودکار پس از پنج روز انجام می‌شود، اگرچه در به‌روزرسانی‌های آینده این بازه زمانی به ۳۰ روز اصلاح خواهد شد. مایکروسافت همچنین قصد دارد مشکلات جزئی مربوط به همگام‌سازی گوشی و سطل بازیافت کامپیوتر را برطرف کند.

بخش دستگاه‌های موبایل ویندوز ۱۱

تلاش‌های مایکروسافت و گوگل برای اتصال راحت اندروید و ویندوز

فایل اکسپلورر تنها راه اشتراک‌گذاری محتوا بین گوشی‌های اندروید و کامپیوترهای ویندوزی نیست. سال گذشته، گوگل قابلیت Nearby Share (اکنون با نام Google Quick Share) را به‌عنوان رقیب AirDrop اپل برای کاربران ویندوز معرفی کرد. کاربران دارای حساب گوگل می‌توانند فایل‌ها را بین پلتفرم‌ها با کشیدن آن‌ها به برنامه دسکتاپ گوگل یا کلیک راست روی فایل‌ها انتقال دهند.

علاوه بر این، اوایل امسال، مایکروسافت قابلیتی را معرفی کرد که به گوشی‌های اندروید اجازه می‌دهد به‌عنوان وب‌کم برای ویندوز عمل کنند، مشابه قابلیت Continuity Camera اپل برای آیفون و مک. این قابلیت در بخش «دستگاه‌های موبایل (Mobile Devices)» قابل دسترسی است.

مایکروسافت همچنین کاربران را تشویق می‌کند تا از اپلیکیشن Phone Link برای انجام از راه دور کارهای گوشی اندروید مانند ارسال پیام، تماس تلفنی و دسترسی به عکس‌ها استفاده کنند. برخلاف سایر ویژگی‌های اتصال گوشی هوشمند، Phone Link در نهایت از آیفون نیز پشتیبانی خواهد کرد.

در عین حال، نسخه بتای اخیر اپل، قابلیت نمایش صفحه (screen mirroring) را معرفی کرده است که امکان کنترل کامل آیفون از مک بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی را فراهم می‌کند. در این ویژگی تمام برنامه‌ها و ویژگی‌ها قابل دسترسی هستند. نمایش صفحه یکی از بسیاری از ویژگی‌های جدیدی است که در پاییز امسال برای macOS، iOS و iPadOS عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *