مایکروسافت طرح یک دلاری ایکس‌باکس گیم پس را متوقف می‌کند

مایکروسافت طرح یک دلاری ایکس‌باکس گیم پس را متوقف می‌کند

مایکروسافت طرح آزمایشی یک دلاری ایکس‌باکس گیم پس خود را چند روز قبل از انتشار بازی Call of Duty: Black Ops 6 در تاریخ ۲۵ اکتبر متوقف کرده است. این دوره آزمایشی ۱۴ روزه در تاریخ ۸ اکتبر حذف شد و کاربران دیگر نمی‌توانند بدون خرید اشتراک کامل یک ماهه، کمپین Black Ops 6 را بازی کنند.

مایکروسافت ابتدا در سال گذشته طرح یک دلاری ایکس‌باکس گیم پس آلتیمیت و پی‌سی گیم پس را متوقف کرد و سپس دوباره آن را به مدت ۱۴ روز (به جای یک ماه کامل) بازگرداند. این شرکت همچنین پیش از عرضه بازی Starfield در سپتامبر، برای مدت کوتاهی این طرح را حذف کرده بود.

با توجه به نزدیکی انتشار Black Ops 6، حذف دوباره این طرح یک دلاری چندان تعجب‌آور نیست؛ چرا که مایکروسافت به دنبال افزایش تعداد مشترکان گیم پس خود است.

مایکروسافت اخیراً در حال بررسی این موضوع بود که آیا نسخه‌های جدید Call of Duty را به گیم پس اضافه کند یا نه، چرا که برخی نگرانی‌هایی داشتند که این اقدام ممکن است فروش سنتی Call of Duty را که معمولاً بیش از ۲۰ میلیون نسخه به قیمت حدود ۷۰ دلار به فروش می‌رسد، تحت تأثیر قرار دهد. ارائه یک طرح آزمایشی یک دلاری به‌طور حتم بر فروش و رشد اشتراک‌ها تأثیر می‌گذاشت.

علاوه بر این، مایکروسافت قصد دارد بازی‌های Black Ops 6، Modern Warfare III و Warzone را اواخر این ماه در سرویس ایکس‌باکس کلود گیمینگ ارائه دهد. پس از خریداری Activision Blizzard توسط مایکروسافت در سال گذشته، این نخستین باری است که یک عنوان Call of Duty در زمان عرضه به ایکس‌باکس کلود گیمینگ دسترسی خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *