دقیق‌ترین نرم افزار طراحی در و پنجره

معرفی سریعترین و دقیقترین نرم افزار طراحی در و پنجره

انتخاب سریع‌ترین و دقیق‌ترین نرم افزار طراحی در و پنجره، امری است که در و پنجره‌سازان را با چالش روبرو کرده است. در بازار امروز، نرم افزارهای خارجی متعددی وجود دارند که به دلیل عدم پشتیبانی از زبان فارسی، هزینه‌های بالا و عدم وجود گارانتی مقرون به صرفه نیستند. البته، در حال حاضر دو نرم افزار ایرانی وجود دارند که به طور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌نمایند. مستروین پلاس نرم افزار طراحی در و پنجره است که ضمن برخورداری از پشتیبانی کامل از زبان فارسی، نسخه رایگان اپلیکیشن موبایل را نیز ارائه می‌دهد. این نسخه  قابلیت ارسال اطلاعات به نسخه دسکتاپ را نیز دارا می‌باشد. در ادامه، ضمن بررسی بیشتر نرم‌افزار طراحی در و پنجره مستروین پلاس، به معرفی سایر نرم افزارهای موجود در این حوزه خواهیم پرداخت.

نرم افزار طراحی در و پنجره چیست؟

قبل از تولید نرم‌افزارهای طراحی، محاسبات در صنعت ساختمان به صورت دستی و با تکیه بر تجربه و دانش افراد متخصص انجام می‌شد، که این امر نیازمند سال‌ها تجربه بود. با پیشرفت تکنولوژی، به‌ویژه در تولید نرم‌افزارها، اکنون می‌توان تنها با چند کلیک طرح‌های پیچیده‌ای را ارائه داد. نرم‌افزارهای طراحی در و پنجره آلومینیومی و upvc از ابزارهای حیاتی در کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدی بزرگ هستند. این نرم‌افزارها دو نوع خروجی دارند: خروجی ساده برای نمایش به کاربر و خروجی CNC که برای اتوماسیون صنعتی مناسب است. از جمله نرم‌افزارهای محبوب داخلی می‌توان به مستروین اشاره کرد که از سال ۱۳۹۵ توسط شرکت فناوری داده پویشگر عرضه شده و نسخه‌های به‌روزتری مانند مستروین پلاس نیز دارد. این نرم‌افزار در مدل‌های فروشگاهی، کارگاهی و مدیریتی ارائه می‌شود و قابلیت خروجی CNC نیز دارد. بااستفاده از این نرم افزارها امکان تولید انواع در و پنجره مانند هلالی، بازشو، کشویی فراهم شده است.

معرفی دقیق‌ترین نرم افزارهای طراحی در و پنجره

در بازار، نرم‌افزارهای مختلفی به عنوان نرم افزار محاسبه پنجره وجود دارند، اما نرم‌افزارهای خارجی با چالش عدم پشتیبانی زبان فارسی مواجه هستند. لذا در این بخش به معرفی برترین نرم افزارهای ایرانی و خارجی می‌پردازیم و این ابزارها را براساس ترتیب میزان محبوبیت در بین طراحان و مدیران معرفی می ‌کنیم.

نرم افزارهای ایرانی در و پنجره

در مقایسه بهترین نرم افزارهای ایرانی طراحی پنجره با نرم افزارهای مشابه باید گفت مستروین پلاس یکی از بهترین برنامه‌ها جهت طراحی پنجره در مقابل نرم افزارهای مشابه به‌شمار می‌رود که بطور کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌نماید.

مستروین در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به یکی از بهترین نرم افزارها در صنعت پنجره های آلومینیومی و پنجره‌های یوپی وی سی تبدیل شده و مزایای فوق العاده زیادی را برای کاربران خود به ارمغان آورده است. منحصر به فرد بودن آن در وجود یک برنامه پنجره پی وی سی موبایل است که می تواند به راحتی با نسخه دسکتاپ خود تبادل اطلاعات کند.

رابط کاربری بسیار اصولی طراحی شده و قلم جادویی که در واقع طراحی پنجره تنها با ۳ کلیک است نیز در نسخه‌های گوناگون این نرم‌افزار وجود دارد. کاربران علاوه بر دسترسی به آرشیو رایگان تمامی پروفیل‌ها، می‌توانند از شیشه‌ و پروفیل‌های رنگی و لمینیت در طراحی خود استفاده نمایند. در برنامه برش پروفیل ضمن طراحی ساده، خم و هلالی انواع درب و پنجره، ابعاد شیشه‌ها را نیز می‌توان در واحدهای گوناگون نمایش داد.

به عنوان یک مدیر نیز می‌توانید از امکانات پنل اختصاصی مالی مشتری، گزارشات مالی متعدد بر اساس طول و وزن پروفیل و سایر ابزارهای مدیریتی این برنامه بهره ببرید. سرعت بالای پایگاه داده خصوصاً با حجم زیاد دیتا، شرکت‌های خرد و کلان را ترغیب به استفاده از این برنامه ایرانی می‌نماید.

از دیگر برنامه‌های طراحی پنجره در ایران می توان به Iwindor اشاره کرد. همچنین از این نرم افزار برای طراحی واحدهای غیر مستطیلی با دقت و سرعت مناسب استفاده می‌شود. برخی از ویژگی‌های آن در دسترس بودن لیبل پنجره و شیشه، روش‌های برش شیشه، نقشه‌های فنی و کارت‌های شغلی است.

نرم افزار ایرانی در و پنجره مستروین

نرم افزارهای خارجی در و پنجره

در میان نرم افزارهای خارجی طراحی در و پنجرهERCOM  و Logikal دو نمونه برجسته با ویژگی‌ها و کاربردهای متمایز هستند.

 ERCOM به عنوان یک نرم افزار تخصصی، با ارائه محاسبات دقیق، امکان مقایسه قیمت پروژه‌ها، تنوع ۵۰ نوع پروفیل، طراحی پیش فاکتور، دقت بالا در برش و رابط کاربری آسان، گزینه‌ای ایده‌آل برای کاربران حرفه‌ای است.

در مقابل، Logikal با قابلیت ویرایش متن در محیط ورد و آفیس، ایجاد گزارشات، محاسبات عددی، رابط کاربری ساده و امکان ترسیم نقشه کامل نما و پشتیبانی از زبان فارسی، بیشتر برای کاربران مبتدی و یا طراحانی که به دنبال امکانات پایه و رابط کاربری ساده هستند، مناسب به نظر می‌رسد.

نرم افزار خارجی در و پنجره

سریع ترین و دقیق‌ترین نرم افزار طراحی در و پنجره کدام است؟

انتخاب سریع‌ترین و دقیق‌ترین نرم‌افزار طراحی پنجره بستگی به نیازهای خاص شما و سطح پیچیدگی پروژه‌های شما دارد. در این زمینه چندین نرم‌افزار مطرح وجود دارند که به دلیل دقت و سرعت بالا شناخته شده‌اند. نرم افزار مستروین پلاس یکی از پرکاربردترین‌ها در ایران است که به دلیل پشتیبانی کامل از زبان فارسی، رابط کاربری ساده، و قابلیت‌های پیشرفته‌ای مانند خروجی CNC و تبادل اطلاعات بین اپلیکیشن موبایل و نسخه دسکتاپ، مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. توصیه ما به شما استفاده از نرم افزار مستروین پلاس به عنوان بهترین نرم افزار محاسبه در و پنجره می‌باشد، چرا که ضمن دارا بودن مزایای سایر نرم افزارهای طراحی در و پنجره، قابلیت استفاده بر روی موبایل و امکان خروجی CNC را نیز فراهم آورده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *