تاثیر AI و چت GPT در کسب و کارها

نگاهی به آینده هوش مصنوعی و تاثیر آن بر کسب و کارها

در این محتوا قصد داریم نگاهی به آینده هوش مصنوعی و چت GPT بیندازیم و تاثیرات آن بر کسب و کارهای آنلاین را بررسی کنیم.

اگر کسب و کار آنلاینی دارید باید با تکنولوژی های روز آشنا باشید و بتوانید بهترین بهره را از آنها ببرید.

برای بهبود جایگاه سایت در گوگل ابزارها و روش های مختلفی وجود دارد که می‌توانند به شما در رشد سئو کمک کنند.

مدیران سایت با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی، چت جی پی تی و یا با خرید بازدید سایت از سیستم های افزایش ترافیک مانند سلکتک برای بهبود سئو وبسایت خود اقدام می‌کنند تا بتوانند در رتبه های برتر گوگل قرار بگیرند.

برای استفاده از ابزارهای Artificial intelligence باید با توانای و عملکرد آنها آشنا باشید.

مدیر عامل شرکت OpenAI در رابطه با قابلیت های مفید و مدل هایی که بهبود می‌یابند توضیحاتی ارائه کرد که در ادامه بیشتر به آنها می‌پردازیم.

هوش مصنوعی چندوجهی (Multimodal) چیست؟

Multimodal به معنای توانایی عملکرد در حالت های مختلف مانند متن، تصویر و صدا است.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI اطلاع داد که برای ChatGPT یک مدل چند وجهی درحال ایجاد و استفاده است.

OpenAI از طریق ورودی متن با انسان تعامل برقرار می‌کند. شما چه از Dall-E استفاده کنید و چه ChatGPT ، کاملاً از طریق متن باید با آنها ارتباط برقرار کنید.

یک هوش مصنوعی با قابلیت های چندوجهی می تواند از طریق گفتار تعامل داشته باشد. همچنین می تواند به دستورها گوش دهد و به درخواست شما پاسخ دهد.

مزیت Multimodal بودن هوش مصنوعی برای کسب و کارها

سام آلتمن اینگونه در رابطه با قابلیت های چندوجهی هوش مصنوعی توضیح داد:

“من فکر می کنم ما مدل های چند وجهی را در مدت زمان طولانی تری ایجاد خواهیم کرد و این ویژگی میتواند قابلیت های مفیدی را به شما ارائه دهد.”

به کمک Artificial intelligence تمام درخواست های خود را به هوش مصنوعی میسپارید و کامپیوتر فقط این کار را برای شما انجام می دهد.

همچنین AI چندوجهی را می‌توان به عنوان پلتفرمی برای ساخت مدل‌های تجاری جدید که امروزه امکان‌پذیر نیست، در نظر گرفت.

مدیرعامل شرکت OpenAI، هوش مصنوعی چندوجهی را با پلتفرم موبایل مقایسه کرد و توضیح داد چگونه فرصت‌هایی را برای هزاران سرمایه‌گذاری و شغل جدید باز کرد.

تاثیرات هوش مصنوعی چندوجهی

از نظر آلتمن این یک روند عظیم خواهد بود و کسب‌وکارهای بسیار بزرگ با این رابط ساخته می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت که این مدل‌های بسیار قدرتمند یکی از پلت‌فرم‌های فناوری جدید واقعی خواهند بود.

با وجود این تکنولوژی ها کسب و کارهای جدید نیز آغاز می‌شوند. همچنین روند کمک کردن به کسب و کارهای موجود برای رسیدن به نقطه اوج بهتر پیش خواهد رفت.

امروزه شرکت‌ها و ابزارهای سئو سعی بر آن دارند تا به کمک هوش مصنوعی خدمات خود را بهینه تر کنند تا کاربرانشان بتوانند تاثیر بیشتری ببینند.

یکی از این خدمات افزایش کلیک گوگل بوده است. در گذشته اگر اقدام به خرید ورودی گوگل می‌کردید یک روند استاتیک برای شما قرار داده می‌شد. امروزه با تحلیل های بیشتر توسط هوش مصنوعی برای شما می‌توان رفتار کاربر واقعی را شبیه سازی کرد تا رشد قابل توجهی در سئو و نتایج گوگل داشته باشید.

تاثیرات هوش مصنوعی چندوجهی

مدل های هوش مصنوعی که خود بهبود می یابند

چیزی که زیاد در مورد آن صحبت نمی شود این است که محققان هوش مصنوعی می‌خواهند هوش مصنوعی ایجاد کنند که بتواند به تنهایی یاد بگیرد.

این توانایی فراتر از درک خود به خودی نحوه انجام کارهایی مانند ترجمه بین زبان ها است.

توانایی خود به خودی انجام کارها را emergence می گویند. این زمانی است که توانایی های جدیدی از افزایش حجم داده های آموزشی پدیدار می شود.

اما هوش مصنوعی که به خودی خود یاد می گیرد کاملاً چیز دیگری است که به حجم داده های آموزشی بستگی ندارد.

در نتیجه هوش مصنوعی “خودش” توانایی های خود را یاد می گیرد و خود را ارتقا می‌دهد.

به طور کلی فعالان در این عرصه بدنبال هوش مصنوعی هستند که آموزش داده می شود و سپس به تنهایی یاد می گیرد و خود به خود به یک نسخه بهبود یافته تبدیل می شود.

به کمک این قابلیت شما می‌توانید داده های اولیه از زمینه فعالیت خود را در اختیار ابزارهای AI قراردهید به مرور و با دریافت داده‌های بیشتر، ابزار شما پیشرفته‌تر شود.

اینگونه با استفاده از Artificial intelligence برای هر کسب و کاری، می‌توان حداکثر بهره وری و قدم گذاشتن در مسیر درست در هر شرایطی را رقم زد.

آیا GPT-4 از قابلیت‌های Multimodal بهرمند است؟

GPT-4 نیز از قابلیت چند وجهی برخوردار است و می‌تواند از ترجمه همزمان از یک زبان به زبان دیگر، درک تصویر و صدا پشتیبانی کند.

به گفته آقای مک ایلوین و چهار نفر دیگر، OpenAI در حال کار بر روی یک سیستم قدرتمند به نام GPT-4 هستند.

این چت بات با استفاده از شبکه عظیم مایکروسافت برای مراکز داده کامپیوتری ساخته شده است. چت بات جدید می تواند سیستمی بسیار شبیه ChatGPT باشد که صرفاً متن تولید کند یا تصاویر فریب دهنده ایجاد کند!

این بدین معناست که شما بتوانید به کمک این چت بات تصاویر و یا حتی ویدیوهایی ایجاد کنید که واقعی نباشند.

استفاده از ChatGPT برای ساخت تصویر و ویدیو

استفاده از ChatGPT برای ساخت تصویر و ویدیو

در حال حاضر فعالان در شبکه‌های اجتماعی و سایت های اشتراک ویدیو برای دریافت ایده تولید محتوای ویدیویی و یا حتی ساخت ویدیو می‌توانند از هوش مصنوعی کمک بگیرند.

اگر در یوتیوب، اینستاگرام و یا حتی آپارات مشغول به ساخت و انتشار محتوای ویدئویی هستید، با سیستم های بهبود آمارهای بازدید، لایک و افزایش دنبال کننده مانند سلکتک آشنا هستید.

اما در نهایت باید ویدیوهای شما کیفیت کافی را دارا باشد تا توجه دیگر کاربران را به خود جلب کنید.

با کمک گرفتن از ابزارهای هوش مصنوعی و ایجاد محتوای ویدیویی جذاب و جذب بازدیدکنندگان بیشتر، می‌توانید برای بالابردن ویو آپارات یا هر پلتفرم دیگر به صورت ارگانیک و طبیعی اقدام کنید.

مزایای هوش مصنوعی برای کسب‌وکارها

هوش مصنوعی در آینده نه چندان دور بر کسب‌وکارهای بسیاری تاثیر خواهد گذاشت و مدیران برای اینکه بتوانند همچنان جایگاه خود را در حوزه فعالیت خود حذف کنند باید نگاهی به آینده آن داشته باشند.

شما باید به صورت پیشرو از تکنولوژی های نوین در ساختار کسب وکار خود استفاده کنند تا از تغییرات پرسرعتی که در دنیای کسب وکار امروزی در حال رخ دادن است جا نمانید.

با توجه به آثار بی‌شمار AI در سازمان‎های مختلف، چند مورد از مهم‌ترین مزیت‌های آن را برای شما آورده ایم:

  • جلوگیری از خطای انسانی
  • بدست آوردن راه حل های متنوع برای رفع یک مشکل
  • افزایش کارآمدی‌های عملیاتی
  • تولید لیدهای باکیفیت
  • افزایش درآمد
  • ارائه پیشنهادها و پشتیبانی هوشمندانه
  • افزایش سرعت انجام کار
  • پیش‌بینی ترجیحات مشتریان و افزایش تعداد پایگاه مشتریان
  • استفاده از فناوری‌های شناختی(یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی) برای گرفتن‌ تصمیمات کسب‌وکار
  • بهینه‌سازی و اتوماسیون فرآیندهای روتین برای صرفه‌جویی در زمان و بودجه

به طور کلی می‌توان گفت که استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کار باعث بهینه تر شدن و افزایش بازخورد در هر زمینه فعالیت خواهد شد و در ادامه میخواهیم بیشتر این موضوع را بررسی کنیم.

بهینه کردن کسب و کار توسط AI

در هر کسب و کاری مسلما راهی وجود دارد تا انجام کارها را بهینه‌تر کرد.

بهینه سازی یکی دیگر از موارد استفاده هوش مصنوعی است که در کسب وکارها مورد استفاده قرار می گیرد.

برنامه‌های کاربردی تجاری مبتنی بر هوش مصنوعی می‌توانند از الگوریتم‌ها و مدل‌سازی برای تبدیل داده‌ها به بینش‌های عملی در مورد اینکه چگونه کسب و کار‌ها می‌توانند طیف وسیعی از عملکردها و فرآیندهای تجاری خود را بهینه کنند، از برنامه‌های کاری تا قیمت‌گذاری محصول تولیدی، استفاده کنند.

همچنین می‌توان عملکرد ابزارهای مورد استفاده خود را با استفاده از تکنولوژی هایی همچون هوش مصنوعی بهبود بخشید تا بازخورد بهتری از آنها دریافت کنید.

یکی از زمینه های پرکاربرد هوش مصنوعی در سئو و بهینه‌سازی وبسایت‌ها است. ابزارهای تحلیل سایت که وظیفه آنالیز آنلاین سئو را دارند، با کمک AI پارامترهای مهم سئو سایت را بررسی کرده و بهترین راه برای بهینه‌سازی را به شما نمایش می‌دهند.

هوش مصنوعی، دستیار هوشمند صاحبان کسب و کار

تا اینجای محتوا با تاثیرات و آینده هوش مصنوعی برای تمامی کسب و کارها آشنا شدید.

به طور کلی این تکنولوژی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر بخش‌های مختلف زندگی ما داشته باشد، به نحوی که حتی روش عملکرد کسب‌وکارها نیز تحت تاثیر این فناوری قرار گرفته است.

امروزه، بسیاری از وظایف روزمره را می‌توان به هوش مصنوعی سپرد، این کارها معمولا زمان زیادی از انسان‌ها می‌گیرند و احتمال وقوع خطا نیز وجود دارد.

هوش مصنوعی، دستیار هوشمند صاحبان کسب و کار

پیشرفت در AI منجر به توسعه دستیارهای مجازی هوشمند مانند ChatGPT شده است.

یک دستیار هوشمند مجهز به Artificial intelligence می‌تواند طیف گسترده‌ای از انجام وظایف، پاسخ به سؤالات مشتریان و کمک به فرایندهای تصمیم‌گیری را انجام دهد.

ChatGPT با قابلیت‌های پردازش زبان طبیعی، آماده است تا با ارائه پشتیبانی کارآمد، ساده‌سازی فرایندها و افزایش بهره‌وری، کارهای اداری را متحول کند.

این ابزارها بهبود بهره‌‌وری، تصمیم ‌گیری بهتر و سودآوری را به همراه دارند و هر مدیری که بدنبال رشد در کسب و کار خود هست، باید از آنها استفاده کند.

اگر به این دسته از آموزش ها و اطلاعات در رابطه با هوش مصنوعی علاقه دارید، می‌توانید مقاله های بیشتر را در بلاگ سامانه هوشمند افزایش بازدید و سئو سلکتک مطالعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *