download host

هاست دانلود و مزایای آن

امروزخواهیم گفت که هاست دانلود چیست و چه مزایایی دارد. سرویس میزبانی فایل یک سرویس میزبانی اینترنتی است که منحصراً برای میزبانی فایل‌های کاربر طراحی شده است. برای این که بدانید دقیقا هاست دانلود چیست می‌توان گفت که اطلاعات کاربر در سرور ذخیره می‌شود و توسط کاربران در سرتاسر اینترنت در دسترس می‌باشد. داده‌های ذخیره شده ممکن است متعلق به یک یا چند کاربر باشد. کاربران می‌توانند از طریق FTP یا HTTP به این داده‌ها دسترسی یا بازیابی کنند. در این مقاله شما را با هاست دانلود، مزایا و معایب آن آشنا خواهیم کرد.

سرویس میزبانی فایل یک سرویس میزبانی اینترنتی است که به طور خاص برای میزبانی فایل‌های کاربر طراحی شده است. هاست دانلود به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های خود را روی سرور بارگذاری کنند و سپس با داشتن رمز عبور یا احراز هویت مربوطه، از رایانه، تبلت، گوشی هوشمند یا دستگاه شبکه‌ای دیگر، توسط همان کاربر یا احتمالاً توسط سایر کاربران، و از طریق اینترنت به آنها دسترسی داشته باشند. در بیشتر موارد، با خرید هاست سرویس‌ها اجازه دسترسی به HTTP و FTP را می‌دهند. خدمات مرتبط عبارتند از خدمات میزبانی نمایش محتوا، ذخیره سازی مجازی و پشتیبان گیری از راه دور. شما میتوانید هم از هاست لینوکس و هم هاست ویندوز، به عنوان هاست دانلود نیز استفاده کنید.

هاست دانلود با هاست معمولی

در هاست معمولی، کاربر محدود به محدودیت‌های فیزیکی سروری است که وب سایت در آن میزبانی می‌شود. جهت اطلاع از این که هاست چیست کلیک نمایید. اما در مورد هاست دانلود اینطور نیست. در اینجا یک پیکربندی منحصربه‌فرد وجود دارد که به شما امکان می‌دهد داده‌ها را از شبکه‌ای از چندین سرور بیرون بکشید.

هاست دانلود بیشتر شبیه یک ابر (سرورهای راه دور مختلف) است که برای دسترسی به داده‌های ذخیره‌شده به شبکه‌ای از سرورهای فیزیکی واقعی درخواست میدهند. هاست دانلود به عنوان یک راه حل میزبانی مقرون به صرفه عمل می‌کند که قابل اعتماد و همچنین مقیاس پذیر است. هاست دانلود نظیر سایر میزبانی ها روی کنترل پنل های مختلف نظیر پلسک و دایرکت ادمین و سی پنل و … ارائه می شود. (جهت اطلاع از این که پلسک چیست، اینجا کلیک نمایید.)

مزایای هاست دانلود

هاست دانلود

۱. امنیت

همه آگاه هستیم که امنیت داده‌ها برای همه کاربران مهم است. میزبانی فایل از طریق رمزگذاری و پشتیبان گیری، سطح بالایی از محافظت را ارائه می‌دهد. به بیان دیگر، داده‌های شما بر روی رایانه ای در منطقه دیگری از جهان ذخیره می‌شود. اگر رایانه و اطلاعات ذخیره شده روی آن را گم کنید، همچنان می‌توانید اطلاعات خود را بازیابی کنید.

۲. همکاری با مدیران سایت

یکی دیگر از مزایای این پلتفرم‌ها این است که داده‌های آنها بر روی همکاری با کارمندان سایت متمرکز است. شما هر آنچه را که برای کارمندان خود نیاز دارید بر روی سرور اختیار دارید. صرف نظر از نحوه پیکربندی فایلهای شرکت، شما دقیقاً اسناد مورد نیاز خود را پیدا می‌کند.

۳. دسترسی آسان

میزبانی فایل یا سرویس ابری به کاربران این امکان را می‌دهد تا در صورت تمایل به راحتی به حساب‌های خود دسترسی داشته باشند. بنابراین می‌توانید به داده‌ها در هر جایی دسترسی داشته باشید.

۴. مقیاس‌پذیری

مقیاس پذیری معیار متفاوتی است. سرورها را می‌توان در صورت نیاز کوچک یا بزرگ کرد. با رشد کسب و کار شما می‌توان از آنها برای ذخیره سازی یا قدرت محاسباتی استفاده کرد.

۵. بهره‌وری بالا

هاست دانلود می‌تواند مقدار فوق العاده‌ای از پول شما را ذخیره کند. برای راه اندازی سرور خود نیازی به سرمایه گذاری زیادی در دستگاه‌ها و تجهیزات ندارید. همچنین، شما نیازی به خرید زیرساخت‌های مربوطه و گران قیمت ندارید.

انواع هاست دانلود

هاست لینوکس با PHP و MySQL سازگار است که از اسکریپت‌هایی مانند WordPress، Zen Cart و phpBB پشتیبانی می‌کند و کنترل پنل‌های آن دایرکت ادمین و سی پنل می‌باشد. جهت اطلاع از این که دایرکت ادمین چیست، کلیک نمایید.

از طرف دیگر هاست ویندوز از ویندوز به عنوان سیستم عامل سرورها استفاده می‌کند و فناوری‌های مخصوص ویندوز مانند ASP را ارائه می‌دهد. NET، Microsoft Access و Microsoft SQL Server (MSSQL) مخصوص سرورهای ویندوزی هستند.

تفاوت بین این دو نوع هاست در نوع سروری است که وب سایت شما در آن ذخیره می‌شود. در میزبانی اشتراکی، وب سایت شما در کنار سایر وب سایتها میزبانی میشود. در واقع منابع سرور بین چندین کاربر به اشتراک گذاشته می‌شود.

در برنامه‌های هاست اختصاصی، وب سایت شما یک سرور برای خودش دارد که کاملا مستقل و جداگانه کار میکند و تنظیمات مختص به خود را دارد و مدیریت آن به عهده خود کاربر می‌باشد و کاربر میتواند از تمامی‌منابع سرور استفاده کند.

لوکیشن هاست دانلود (ایران یا خارج براساس لوکیشن بازدید کننده‌ها)

آیا می‌دانستید که مکان سرور میزبانی وب شما نقش مهمی‌در عملکرد وب سایت شما دارد؟

اگر این را نمی‌دانستید، نگران نباشید. حتی برخی صاحبان وب سایت باتجربه متوجه نمی‌شوند که محل فیزیکی سرور چگونه می‌تواند بر سرعت وب سایت، زمان بارگذاری، رتبه بندی SEO و حتی مطابقت قانونی تأثیر بگذارد.

مکان سرور به سادگی به مکان فیزیکی مرکز داده که در آن وب سایت شما میزبانی می‌شود، اشاره دارد.

فرض کنید وب سایت شما دارای یک مرکز داده در ایالات متحده است، اما پایگاه مشتریان شما در درجه اول در اروپا است. هنگامی‌که کاربران در اروپا به وب سایت شما دسترسی پیدا می‌کنند، باید از مرکز داده ایالات متحده ارائه دهنده میزبانی وب شما عبور کند تا به کاربران اروپایی مربوطه دسترسی پیدا کند. همانطور که تصور می‌کنید، اتصال بین قاره‌ها زمان می‌برد. و به یاد داشته باشید، زمان برای مشتریان طلا است.

استفاده از فناوری RAID جهت جلوگیری از دست رفتن اطلاعات

چه بدلیل خرابی سیستم و یا رویداد از دست دادن داده، همیشه یک نسخه پشتیبان فعلی از اطلاعات خود آماده داشته باشید.

از دست دادن داده‌ها بیشتر به دلیل خرابی سخت افزار یا نرم افزار و به دنبال آن خطاهای انسانی و حملات بدافزار رخ می‌دهد. انتخاب پیکربندی مناسب RAID و کنترلر سخت افزاری RAID می‌تواند تا حد زیادی به جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات کمک کند.

محبوب ترین و مقرون به صرفه ترین پیکربندی‌های RAID RAID 0، RAID 5 و RAID 6 هستند.

همه می‌دانند که وب سایت‌ها، برای موفقیت هر کسب و کار دیجیتالی در دنیایی که به طور فزاینده ای توسط فناوری هدایت می‌شود ضروری هستند. علاوه بر این، سایتها کارآمدترین راه برای برقراری ارتباط و دیده شدن هستند.

اگر نیاز به ایجاد یک وب سایت برای تجارت الکترونیک خود دارید یا فقط می‌خواهید پروژه وبلاگ خود را ایجاد کنید و یا هاست دانلود تهیه کنید، قبلاً با این سؤال روبرو شده اید که چگونه بهترین سرویس میزبانی وب سایت را انتخاب کنید؟

با وجود گزینه‌های بسیار زیاد در اینترنت، انتخاب بهترین هاستینگ واقعاً دشوار است. علاوه بر نگرانی در مورد نحوه طراحی و محتوای وب سایت، کسانی که می‌خواهند یک وب سایت راه اندازی کنند ممکن است دچار سردرگمی‌شوند که کدام شرکت را برای اعتماد به صفحه خود انتخاب کنند.

۱. میزان پایداری و بالا بودن سایت (آپتایم)

هیچ چیز در اینترنت ناامید کننده‌تر از کلیک کردن روی یک پیوند و باز نشدن سایت مورد نظر نیست.

این مشکل نه تنها کاربر، بلکه خود گوگل را نیز آزار می‌دهد، که ارزش کمتری در نتایج جستجوی ارگانیک برای آن آدرس می‌دهد. بنابراین، مطمئن شوید که سرویس میزبانی وب سایتی که استفاده می‌کنید مثل شرکت وب رمز بهترین کیفیت در دسترس را ارائه می‌دهد.

۲. ذخیره سازی در دسترس

بسته به هدف وب سایت خود، به فضای ذخیره سازی زیادی یا کمی‌برای فایل‌هایی که به آن اضافه می‌کنید نیاز خواهید داشت. صرف نظر از اینکه مورد شما کدام است، همیشه توصیه می‌شود سرویسی را تهیه کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. جهت مشاوره میتوانید با کارشناسان مجرب وب رمز در ارتباط باشید.

۳. ترافیک ماهانه

ممکن است این را ندانید اما برخی از خدمات میزبانی وب سایت محدودیت ترافیک ماهانه دارند. در عمل، این بدان معناست که پس از یک مقدار مشخص دسترسی، سرور هزینه اضافی برای “بازدید کنندگان اضافی” دریافت می‌کند یا نمایش وب سایت شما را در وب متوقف می‌کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *