کارمند چینی مایکروسافت در حال کار با گوشی آیفون

مایکروسافت کارمندان چینی را به استفاده از آیفون به جای اندروید ملزم می‌کند

مایکروسافت چین برای تقویت امنیت محیط کار خود، از سپتامبر ۲۰۲۴ (اواسط شهریور ۱۴۰۳) تمام کارمندان خود را ملزم به استفاده از آیفون کرده است. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً گزارش‌های ضد و نقیضی درباره موضع چین در قبال آیفون منتشر شده است.

یک یادداشت داخلی مایکروسافت نشان می‌دهد، شرکت برای تأمین آیفون ۱۵ برای کارمندانی که در حال حاضر از دستگاه‌های اندرویدی و برندهای محبوب چینی مانند هواوی و شیائومی استفاده می‌کنند، برنامه دارد. مراکز جمع‌آوری برای گوشی‌های جدید در محل تأسیسات مایکروسافت چین راه‌اندازی خواهد شد.

این تصمیم به دلیل نگرانی‌های امنیتی اتخاذ شده است. برخلاف آیفون، دستگاه‌های اندرویدی در سرزمین اصلی چین به فروشگاه‌های برنامه‌ای که توسط شرکت‌هایی مانند هواوی و شیائومی اداره می‌شوند، وابسته هستند. مایکروسافت اکنون دسترسی به این فروشگاه‌ها را محدود کرده است. از طرف دیگر، اپ استور در چین در دسترس است و به کارمندان امکان می‌دهد از برنامه‌های امنیتی مایکروسافت مانند Authenticator و Identity Pass استفاده کنند.

در حالی که تعداد دقیق کارکنان مایکروسافت در چین همچنان محرمانه است، این شرکت حضور بسیار گسترده‌ای در این کشور دارد و مرکز تحقیقاتی آن در چین به تنهایی بیش از ۶۰۰۰ مهندس و دانشمند را در خود جای داده است.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که در ماه قبل در مورد انتقال احتمالی ۸۰۰ کارمند چینی به کشورهای دیگر، از جمله ایالات متحده، گمانه‌زنی‌هایی صورت گرفت.

هنوز هیچ اظهارنظر رسمی از سوی مایکروسافت یا اپل در مورد اجباری شدن آیفون صورت نگرفته است. جالب اینجاست که این اقدام با افزودن قابلیت اخیر پشتیبانی از کلید عبور (PassKey) همزمان شده است که به کاربران آیفون امکان می‌دهد از Face ID برای دسترسی امن به برنامه‌ها استفاده کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *