طوفان انتقادات از تبلیغات گوگل جمینای

طوفان انتقادات از تبلیغات گوگل جمینای

آگهی تبلیغاتی «سیدنی عزیز» که در جریان المپیک پاریس برای تبلیغ هوش مصنوعی جمینای (Gemini) منتشر شد، با طوفانی از انتقاد مواجه شد. این تبلیغ، پدری را نشان می‌داد که دوست دارد دخترش در آینده مانند قهرمان المپیک سیدنی مک لافلین، یک قهرمان دومیدانی شود. او به همین دلیل از هوش مصنوعی جمینای می‌خواهد از طرف دخترش متن یک نامه طرفداری به سیدنی مک لافلین را بنویسد.

منتقدان استدلال می‌کنند که این تبلیغ کاملاً از هدف نامه چشم پوشی کرده است که قرار است یک بیان شخصی و صمیمانه از تحسین یک قهرمان المپیک باشد. با نمایش هوش مصنوعی به عنوان ابزاری برای دور زدن این ارتباط انسانی واقعی، این تبلیغات خشم افراد زیادی را برانگیخت، به طوری که گوگل ناچار شده قسمت نظرات این ویدیو را در یوتیوب غیرفعال کند. بسیاری احساس کردند که این تبلیغ ایده استفاده از میانبرها و راهکارهای آسان را ترویج می‌دهد و اهمیت خودبیانی و عواطف انسانی را دست کم می‌گیرد.

در حالی که گوگل از این تبلیغ دفاع کرد و ادعا کرد که صرفاً برای نشان دادن توانایی جمینای در تولید ایده طراحی شده است؛ این واکنش‌ها، چالش مداوم شرکت‌های فناوری را در استفاده موثر از پتانسیل هوش مصنوعی بدون نادیده گرفتن انسان‌ها را برجسته می‌کند. این انتقدات تند پیام واضحی دارد این که تفکرات انسانی واقعی حتی در دنیای دیجیتالی ما ارزشمند است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *