کلید حرارتی هیوندا

کلید حرارتی هیوندا؛ مهم ترین قطعه در سیستم برق کشی خانگی و صنعتی

کلید حرارتی یک از مهم ترین تجهیزات حفاظتی است که در سیستم های برق کشی خانگی و صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. این کلید از تجهیزات برقی در برابر اتصال کوتاه و اضافه بار محافظت کرده و از همین رو در ایمنی و حفاظت از موتورهای برق نقش دارد. کلید حرارتی هیوندا یکی از بهترین محصولات حفاظتی است که به صورت اورجینال در الکتروپاور عرضه شده است.

فروشگاه الکتروپاور به صورت تخصصی در زمینه برق صنعتی فعالیت دارد و تجهیزات حفاظتی؛ مانند کلیدهای حرارتی را از بهترین برندهای جهانی و با بهترین کیفیت عرضه می کند. علاوه بر این خدمات مشاوره ای رایگان دارد و پیش از خرید تمام آنچه باید از محصول مورد نظر خود بدانید را در اختیار شما قرار می دهد.

معرفی کلید حرارتی هیوندا

MPCB یا کلید حرارتی مخفف عبارت Motor Protection Circuit Breaker به معنای مدار قطع کن محافظ موتور است که برای محافظت از موتورهای برقی در زمان راه اندازی و کار، مورد استفاده قرار می گیرد. کلید حرارتی هیوندا قادر هستند مدار قدرت را قطع و وصل کنند.

کاربردها و مزایای کلید حرارتی هیوندا

کلیدزنی مدارات موتوری اولین و مهم ترین کاربرد کلید حرارتی هیوندا است. علاوه بر این کلید حرارتی هیوندا برای ایجاد تأخیر در روشن شدن موتور در زمان اضافه بار نیز به کار می رود؛ زیرا این جریان اضافه سبب داغ شدن بیش از حد موتور می شود. از دیگر کاربردهای این وسیله حفاظتی می توان به حفاظت از موتور الکتریکی در برابر انواع خطاهای الکتریکی اشاره کرد. کلید حرارتی هیوندا قدرت بسیار بالایی دارد و در رنج های گسترده ای به بازار عرضه شده است.

انواع کلید حرارتی هیوندا

کلیدهای حرارتی هیوندا در ۲ نوع تکفاز و سه فاز تولید می شوند که برای استفاده در مدارهای الکترونیکی تکفاز و سه فاز مناسب هستند. کلید حرارتی هیوندا مدل تکفاز در اغلب موارد برای حفاظت از موتور های الکتریکی تکفاز، پمپ های تکفاز و سایر تجهیزات که از موتورهای القایی بهره مند هستند، استفاده می شود. علاوه بر این کلید حرارتی سه فاز از موتورهای القایی و پمپ های سه فاز محافظت می کند.

انواع کلید حرارتی هیوندا

ویژگی های کلید حرارتی هیوندا

همانطورکه بیان کردیم، کلید حرارتی هیوندا دارای قدرت بسیار بالایی است و تجهیزات برقی صنعتی و خانگی را از آسیب های ناشی از اضافه بار و اتصالات کوتاه ایمن نگه می دارد. معمولاً این کلید به همراه سایر تجهیزات جانبی در مدارات برق نصب می شود. سایر ویژگی های این کلید:

  • قابل استفاده در مدارهای الکتریکی با جریان بالا
  • دارای قابلیت فرمان پذیری و کنترل
  • امکان تنظیم دقیق پارامترهای مختلف در آن

عملکرد و نحوه کار کلید حرارتی هیوندا

طرز کار کلید حرارتی هیوندا به این صورت است که در زمان عبور جریان الکتریکی، دمای کلید حرارتی افزایش می یابد. این افزایش دما سبب انبساط فلزهای به کار رفته در کلید شده؛ در نتیجه کلید به سمت فلزی با ضریب انبساط کمتر خم می شود. این امر قطع جریان در مدار را به همراه دارد.

لازم است بدانید که مدل های جدید کلید حرارتی هیوندا دارای ۲ عدد آهنربا در بالا و پایین تیغه های خود هستند. این آهنرباها برای جلوگیری از ایجاد جرقه و سوختگی در محل اتصال در مدار تعبیه شده اند. کلیدهای حرارتی به عنوان رله های کنترل بار نیز شناخته می شوند.

اجزای کلید حرارتی هیوندا

عملکرد کلید حرارتی هیوندا به واسطه اجزای به کار رفته در آن است. هر کدام از این اجزا وظیفه خاصی دارند و به عملکرد کلید کمک می کنند. این اجزا عبارت اند از:

  • تیغه تغییر وضعیت
  • محفظه جرقه زنی
  • واحد قطع کننده اضافه بار الکترومغناطیسی
  • تغییر وضعیت قفل
  • واحد قطع کننده اضافه بار حرارتی
  • پیستون آرمیچر
  • کنتاکت های اصلی کلید
  • کنتاکت های کمکی تغییر وضعیت
اجزای کلید حرارتی برند هیوندا

مشخصات فنی کلید حرارتی هیوندا

کلید حرارتی هیوندا دارای یک شستی قطع و وصل بر روی کلید کنترل دستی است که از جمله مهم ترین مشخصات فنی آن محسوب می شود. البته مشخصات فنی کلید حرارتی بر اساس مدل آن متفاوت است، اما به طور کلی برای بیان مشخصات فنی آن می توان به قابلیت اضافه کردن تجهیزات جانبی، داشتن ۳ کنتاکت قدرت در قسمت های ورودی و خروجی و داشتن یک عدد دکمه تست برای اطمینان از سالم بودن کلید حرارتی اشاره کرد.

مزایای استفاده از کلید حرارتی هیوندا

کلید حرارتی هیوندا بلافاصله بعد از تشخیص خطا در جریان برق، مدار قدرت تغذیه موتور را قطع می کند که این مورد از مهم ترین مزایای آن محسوب می شود. امروزه کلیدهای حرارتی جایگزین مناسبی برای فیوزهای معمولی هستند و حفاظت های متعددی را ارائه می دهند.

محافظت از موتور الکتریکی در برابر اضافه بار و جریان بیش از حد

یکی از مخرب ترین عواملی که سبب اختلال در عملکرد موتورهای برق می شود، اضافه بار یا ورود جریان بیش از حد مجاز به مدار است. کلید حرارتی هیوندا این مشکل را به خوبی برطرف می کند؛ به همین دلیل در دسته بهترین تجهیزات حفاظتی قرار دارد.

افزایش طول عمر موتور الکتریکی

موتور الکتریکی مهم قطعه برای فعالیت دستگاه ها و سیستم های صنعتی است و گران ترین قطعه نیز محسوب می شود. با آسیب رسیدن به این موتورها در اثر اضافه بار یا اتصالات کوتاه، عملکرد سیستم یا دستگاه دچار اختلال می شود. کلیدهای حرارتی از آسیب رسیدن به موتور الکتریکی جلوگیری می کنند و در افزایش طول عمر آن ها مؤثر هستند.

پیشگیری از آتش سوزی و خسارات ناشی از اتصالات

اتصالات کوتاه مهم ترین عامل آتش سوزی به شمار می آیند. برای جلوگیری از این خطر مهم باید از یک کلید حرارتی مناسب برای مدار الکتریکی خود استفاده کنید.

سهولت نصب و استفاده

نصب کلید حرارتی هیوندا بسیار آسان است و توسط افراد عادی نیز انجام پذیر است. اگر می خواهید با فرایند نصب این کلید به صورت کامل آشنا شوید، با کارشناسان الکتروپاور تماس بگیرید.

راهنمای انتخاب کلید حرارتی هیوندا

کلید حرارتی هیوندا از جمله تجهیزات حفاظتی مهم است؛ بنابراین باید در انتخاب آن دقت زیادی شود. اگر نتوانید یک کلید حرارتی مناسب را انتخاب کنید، عملکرد قابل قبولی از آن مشاهده نخواهید کرد. در ادامه نکات بسیار مهمی جهت انتخاب و خرید کلید حرارتی هیوندا را بیان می کنیم.

نکات مهم در انتخاب کلید حرارتی هیوندا

کارشناسان الکتروپاور هر آنچه لازم است در خصوص خرید این محصول بدانید را به شما گوشزد می کنند. دانستن نکات زیر نیز برای انتخاب کلید حرارتی هیوندا الزامی است:

انتخاب کلید حرارتی مناسب با توجه به نوع موتور الکتریکی

کلید حرارتی هیوندا باید با توجه به نوع موتور الکتریکی و قدرت آن انتخاب شود. برای اطمینان از صحت این موضوع باید مشخصات فنی محصول را با ویژگی های موتور الکتریکی مقایسه کنید.

نکات مهم در زمان انتخاب کلید حرارتی هیوندا

انتخاب کلید حرارتی با رنج جریان و ولتاژ مناسب

محدوده جریانی که کلید حرارتی می‌تواند در آن تنظیم شود را با جریان ورودی به موتور الکتریکی بررسی کنید و همیشه کلید حرارتی را انتخاب کنید که محدوده جریان آن بالاتر از جریان موتور الکتریکی باشد.

معرفی مدل های مختلف کلید حرارتی هیوندا

بهترین کلید حرارتی برای موتور برق کلیدی است که مشخصات فنی آن با موتور شما سازگار باشد. جدول زیر چند مدل از کلید حرارتی هیوندا را به همراه مشخصات آن ها بیان می کند:

مدل کلید مشخصات
کلید حرارتی هیوندای ۵۶ تا ۸۰ آمپر قدرت قطع: ۵۰KA، ولتاژ کاری: ۶۹۰VAC، مناسب جهت راه اندازی الکتروموتور
کلید حرارتی هیوندای ۴۰ تا ۶۳ آمپر جریان نامی: ۴۰ – ۶۳ آمپر، توانایی راه‌اندازی موتور سه فاز، دارای مزیت اتصال بر ریل ۳۵ میلی متر
کلید حرارتی ۱۳ تا ۱۸ آمپر ولتاژ کاری: ۶۹۰VAC، قدرت قطع: ۵۰KA، موجود بودن قطعات و تنوع بالای آن، قیمت مناسب
کلید حرارتی ۲.۵ تا ۴ آمپر سری سری hmms-32k محدوده جریانی آن ۰٫۱ الی ۸۰ آمپر، ولتاژ کاری ۶۹۰ ولت، دارای زبانه دوار برای درجه تنظیم جریان
کلید حرارتی ۱ تا ۱.۶ آمپر سری HMMS-32K حفاظت از الکتروموتور بین رنج های ۱ تا ۱.۶ آمپر، قابلیت نصب و اتصال کنتاکت های کمکی، حداکثر جریان عبوری : ۱.۶ آمپر

مقایسه مدل های مختلف کلید حرارتی هیوندا

مقایسه مدل های مختلف کلید حرارتی هیوندا بر اساس جریان عبوری از آن ها صورت می گیرد؛ وگرنه عملکرد تمام مدل های آن مشابه است. شما عزیزان می توانید برای خرید و دریافت قیمت کلید حرارتی هیوندا با کارشناسان الکتروپاور تماس بگیرید.

سوالات متداول

۱-کلید حرارتی هیوندا چیست و چه کاربردی دارد؟

کلید حرارتی هیوندا یک تجهیز حفاظتی است که از موتور الکتریکی در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه محافظت می کند.

۲-انواع کلید حرارتی هیوندا کدامند؟

کلید حرارتی هیوندا در ۲ نوع تکفاز و سه فاز موجود است.

۳-چگونه می توانم کلید حرارتی هیوندا مناسب با نیاز خود را انتخاب کنم؟

کارشناسان الکتروپاور می توانند در این زمینه، اطلاعات تخصصی را در اختیار شما قرار دهند.

۴-قیمت کلید حرارتی هیوندا چقدر است؟

قیمت این کلید با توجه به مدل و ویژگی های آن متفاوت است.

۵-از کجا می توانم کلید حرارتی هیوندا اصل را تهیه کنم؟

فروشگاه الکتروپاور ارائه دهنده انواع کلید حرارتی هیوندا با بهترین قیمت است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *