گوشی هوشمند تاشوی هواوی - huawei foldable phones

هواوی سامسونگ را کنار زد و به برترین برند گوشی‌های هوشمند تاشو تبدیل شد

طبق اطلاعات منتشر شده توسط شرکت تحقیقاتی کانترپوینت در روز پنجشنبه، شرکت هواوی، شاهد جهش ۲۵۷ درصدی در فروش گوشی‌های هوشمند تاشوی خود در سه ماهه اول سال نسبت به سال گذشته بود.

در دوره مشابه در سال گذشته، سامسونگ ۵۸ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تاشو را در اختیار داشت، در حالی که سهم هواوی تنها ۱۴ درصد بود. داده‌های کانترپوینت نشان داد که سهم غول فناوری کره جنوبی در سه ماهه گذشته به ۲۳ درصد کاهش یافته و از سهم ۳۵ درصدی هواوی عقب افتاده است.

هواوی با مدل‌های ۵G رهبر گوشی‌های تاشو شد

محرک اصلی افزایش فروش گوشی‌های هوشمند تاشو هواوی، مدل‌های جدید ۵G است. در سه ماهه مارس، ۸۴ درصد از محموله‌های تاشوی هواوی دارای قابلیت نسل پنجم اینترنت همراه بودند، در حالی که یک سال پیش، خط تولید گوشی‌های تاشوی این شرکت تنها شامل دستگاه‌های ۴G بود.

طبق گزارش کانترپوینت، مدل‌های هواوی میت ایکس ۵ تاشو و هواوی پاکت ۲ مدل‌های محبوب تاشو در چین هستند.

هواوی با راه‌اندازی سری «میت ۶۰ پرو» در آگوست سال گذشته، توانست در بازار گوشی‌های ۵G رده بالا ظهور کند و سوالات زیادی را برانگیخت. از جمله این که با وجود محدودیت‌های سفت و سخت صادرات فناوری آمریکا، تراشه (SoC) پیشرفته دستگاه را چگونه تهیه کرده است؟ عرضه این گوشی موجی از احساسات میهن‌دوستانه را در بین چینی‌ها به راه انداخت که فروش داخلی این شرکت را تقویت کرد.

سلطه مجدد هواوی در بازار چین

هواوی همچنین توانست جایگاه نخست را در بازار گوشی‌های هوشمند چین در سه ماهه اول ۲۰۲۴ پس بگیرد. فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در این سه ماهه در کشور چین تقریباً ۷۰ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گفته کانترپوینت، هواوی احتمالا به دلیل قیمت فروش بالاتر گوشی‌های هوشمند تاشو، همچنان بر اولویت دادن به این نوع گوشی‌ها ادامه خواهد داد، حتی با وجود اینکه در تامین تراشه‌های ۵G خود با چالش‌هایی روبرو است.

محبوبیت گوشی‌های هوشمند تاشو در حال افزایش است

گوشی‌های هوشمند تاشو در چین به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند و فروش آن در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده و به ۷/۰۱ میلیون دستگاه رسیده است.

در سطح جهانی نیز فروش گوشی‌های هوشمند تاشو در سه ماهه اول سال جاری ۴۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است که بیشتر تحت تاثیر فروش هواوی و همچنین آنر و موتورولا بوده است که به ترتیب شاهد رشد ۴۶۰ درصدی و ۱۴۷۳ درصدی در فروش خود بوده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *