تفاوت SSL رایگان و پولی در چیست؟

تفاوت SSL رایگان و پولی در چیست؟

این روزها، رمزگذاری وب سایت دیگر فقط برای تجارت الکترونیکی و یا سایت هایی با اطلاعات خصوصی الزامی نیست. با توجه به نگرانی امنیتی در میان کاربران و موتورهای جستجو، رمزگذاری وب سایت به طور یکسان برای همه مهم است. شما باید از امنیت بازدید کنندگان خود محافظت کنید تا آن ها آرامش بیشتری به دست آورند. یکی از این روش ها، استفاده از گواهی SSL می باشد که پیش از این در رابطه با آن صحبت کرده ایم. اما همانطور که می دانید، ما هم می توانیم از SSL رایگان برای افزایش امنیت سایت خود استفاده کنیم و هم از SSL پرداختی. تفاوت SSL رایگان و پولی را در این مقاله به طور کامل برای شما بیان می کنیم. در این مقاله، ما در مورد گواهینامه های SSL رایگان و هر آنچه آن ها می توانند به شما ارائه دهند و چگونگی مقایسه آن با سایر SSL ها، بحث خواهیم کرد.

SSL های رایگان

همانطور که گفته شد، هدف اصلی SSL رایگان، ساده کردن روند اخذ و نصب گواهینامه SSL است. اگر در گذشته این کار را از طریق سایر CA ها انجام داده اید، مزایای استفاده از SSL رایگان روشن است. این موضوع نه تنها دردسری برای شما ایجاد نمی کند، بلکه شما مجبور به پرداخت هزینه های تمدید سالانه نیز نخواهید شد.

از طرف دیگر، اگر قبلاً از گواهینامه های SSL پولی استفاده نکرده اید، برخی از مهمترین ویژگی هایی که SSL رایگان می تواند به شما ارائه دهد را در ادامه برای شما بیان می کنیم:

  • امنیت افزایش یافته است. گواهی SSL شما را قادر می سازد از پروتکل HTTPS در سراسر سایت خود استفاده کنید.
  • گرفتن و تمدید گواهینامه ها معمولاً یک دردسر است، اما یک SSL رایگان مواردهای ساده را حفظ می کند.
  • بهینه سازی سایت (SEO). این روزها موتورهای جستجو به شدت مشوق صاحبان وب سایت ها هستند تا از پروتکل HTTPS در سایت های خود استفاده کنند که در عمل، ممکن است به داشتن SEO بهتر منجر شود.

تفاوت SSL رایگان و پولی

اگرچه مزایای مشخصی برای استفاده از SSL رایگان وجود دارد اما این بدان معنی نیست که شما نباید گزینه های دیگر را در نظر بگیرید. در این بخش ما در مورد سه تفاوت عمده بین SSL رایگان و سایر CA ها صحبت خواهیم کرد.

۱) تعداد گزینه های موجود

بزرگترین تفاوت بین SSL رایگان و سایر CA های اصلی این است که در سابق فقط گواهینامه های DV را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. این ها برای اکثر وب سایت های ساده خوب هستند، اما آن ها تنها نوع موجود نیستند و برای برخی از عملیات ها کافی نیستند. به عنوان مثال، اگر شما یک فروشگاه اینترنتی یا یک سایت سازمانی را اداره می کنید و احتمالاً می خواهید مجوز معتبر سازی (EV) را بگیرید که دارای استانداردهای تأیید بالاتر است، بهتر است از SSL های غیر رایگان و معتبر استفاده کنید.

۲) مراحل صدور و تجدید

مراحل تنظیم گواهی SSL رایگان بسیار ساده تر از سایر گزینه های DV است. همچنین، بسیاری از آن ها را میزبان وب ارائه می دهد و موارد را از طرف شما تنظیم می کند که برای بسیاری از CA های دیگر اینگونه نیست.

SSL رایگان به شما نیاز دارد تا هر ۹۰ روز گواهینامه خود را تمدید کنید، اگرچه این فرایند می تواند خودکار باشد. از طرف دیگر، سایر CA ها به طور معمول گواهینامه هایی با مدت زمان طولانی تر ارائه می دهند (در بعضی موارد تا سه سال).

۳) قیمت

رقابت با برچسب قیمت ۰ دلاری دشوار است، به خصوص هنگامی که سایر CA ها برای گواهینامه های مشابه نرخ های بالایی را درخواست می کنند. در اینجا چند نمونه هستند:

  • GeoTrust’s RapidSSL: هفده دلار برای گواهینامه یک ساله
  • GoDaddy’s Standard SSL: شصت دلار برای گواهینامه یک ساله
  • Comodo: چهل و نه دلار برای گواهینامه یک ساله

با این نوع قیمت ها، جای تعجب نیست که SSL رایگان به سرعت در بین میزبان های وب و کاربران به طور یکسان افزایش یابد. شایان ذکر است، اگر از گواهینامه SSL رایگان استفاده کنید، شما نمی توانید به هیچ نوع بیمه ای دسترسی داشته باشید تا در صورت نقض امنیت، شما را پوشش دهد. این چیزی است که سایر CA ها ارائه می دهند.

به طور خلاصه ، تا زمانی که از یک گواهینامه DV ساده استفاده می کنید، SSL رایگان یک گزینه مطمئن است.

ssl رایگان

نتیجه

SSL رایگان ممکن است راه حل مناسبی برای هر وب سایت نباشد، اما گزینه بسیار خوبی برای بسیاری از آن ها است. علاوه بر این، این سرویس، تنظیم گواهی SSL را بسیار آسان می کند. به این معنی که هیچ بهانه ای برای انجام ندادن آن ندارید. نه تنها این امکان را برای شما فراهم می کند که اطلاعات بازدید کنندگان خود را ایمن نگه دارید، بلکه می تواند به تلاش های شما برای داشتن SEO بهتر نیز کمک کند.

مهمتر از همه، بدست آوردن یک گواهینامه SSL رایگان بدیهی است که هیچ هزینه ای برای شما ندارد. با وجود سایر CA هایی که سالانه صدها دلار برای برخی از انواع گواهینامه ها شارژ می کنند، انتخاب گزینه جایگزین رایگان ممکن است انتخاب هوشمندانه ای باشد.