دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور ۲۰۱۲ — آموزش صفر تا صد نت فریم ورک ۳.۵


چهارچوب برنامه‌نویسی .NET Framework مجموعه‌ای از کدهای آماده را در اختیار برنامه‌نویسان قرار می‌دهد که با استفاده از آن‌ها بتوانند با سرعت بیشتری نرم‌افزارهای مختلف را ایجاد کنند. در واقع .Net Framework شما را از شر کارهای خسته کننده و پشت صحنه‌ای راحت می‎کند و انجام آن‌ها را به عهده می‌گیرد. برای مثال، به ویندوز می‌گوید که چگونه یک پنجره بر روی صفحه ایجاد کند. در نتیجه، با وجود این درایور مهم، برنامه نویس فقط باید متن، شکل منوها و عملکرد گزینه‌ها را تعریف کند و دیگر لازم نیست که وارد جزئیات پشت صحنه‌ای ویندوز شود. در این مطلب با آموزش مواردی از جمله کاربردهای دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور ۲۰۱۲، خطای نصب .net framework، آشنایی با شبکه‌های کامپیوتری، چگونگی برقراری امنیت در این شبکه‌ها، انواع دسته بندی شبکه‌های کامپیوتری، انواع هک سیستم و چگونگی مقابله با آن و تکنولوژی برنامه نویسی ASP.NET ، شما را برای یادگیری مواردی مهم در حفظ امنیت سیستم و اطلاعات خود راهنمایی خواهیم کرد.

دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور 2012

نصب net framework 3.5 در ویندوز سرور ۲۰۱۲

شاید در ابتدا فکر کنید دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور ۲۰۱۲ و نصب این درایور کار ساده‎‌ای است؛ اما با توجه به تغییراتی که در کنسول Server Manager این سیستم‌عامل انجام شده است، نصب آن کمی سخت‌تر شده است. برای نصب این ابزار باید DVD سورس سرور ۲۰۱۲ را در DVD-ROM دستگاه قرار دهید و پس از انتخاب Feature مورد نظر، مراحل نصب آن را تکمیل کنید. همچنین می‌توانید دستور زیر را در CMD با دسترسی Administrator وارد کنید و net framework 3.5 را بدون نیاز به کنسول گرافیکی نصب کنید:

C:\Users\adminstrator.NEWTECH>dism /online /enable-feature /featurename :NETFX3 /all/ source:D:\sources\sxs /LimitAccess

چگونگی دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور ۲۰۱۲

اگر قصد استفاده از ویندوز سرور ۲۰۱۲ را دارید، این الزام وجود دارد که درایور net framework 3.5 روی دستگاه شما نصب باشد. در صورتی که این درایور در دستگاه شما نصب نشده باشد از بیشتر نرم‌افزارهای جانبی ویندوز محروم خواهید ماند. اگر DVD سورس ویندوز سرور ۲۰۱۲ را ندارید، می‌توانید با استفاده از لینک زیر نسخه‌ی نهایی net framework 3.5 را از وب‌سایت رسمی مایکروسافت دانلود کنید.

آشنایی با کاربردهای net framework 3.5

بسیاری از برنامه‌ها و بازی‌ها، مخصوصا بازی‌های قدیمی، برای اجرا نیاز به درایور net framework دارند و تا زمانی که ورژن مناسبی از این برنامه روی سیستم‌عامل شما نصب نباشد، این برنامه‌ها اجرا نمی‌شوند؛ به خصوص برنامه‌های جانبی. این برنامه یک چهارچوب نرم‌افزاری است که توسط مایکروسافت اراده شده است و در ابتدای نصب ویندوز، روی آن نصب می‌شود. برای مثال فایل net framework 3.5 برای ویندوز سرور ۲۰۱۲، فایلی است که از قبل در سیستم‌های جدید نصب و آماده شده است.

شما باید درصورت نصب نبودن این برنامه روی ویندوز خود آن‌را دانلود کنید. دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور ۲۰۱۲ یک امر اساسی در کارکرد این ویندوز است. اگر این برنامه روی ویندوز نصب نباشد، در نصب بیشتر برنامه‌ها به مشکل برخورد خواهید کرد. همچنین در ویندوزهای جدید مثل ویندوز ۱۰، این قابلیت غیرفعال است که با وارد شدن به بخش Windows Features در سیستم خود می‌توانید با زدن تیک جلوی net framework 3.5 آن را فعال کرده و اقدام به نصب برنامه مورد نظر خود کنید.

نصب net framework 3.5 در ویندوز سرور 2012

چهارچوب .Net شامل کتاب‌خانه‌های بزرگ و زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی می‌شود که برای توسعه دهندگان باعث تسهیل در مراحل برنامه‌نویسی می‌شود. نسخه ۳.۵ این برنامه به‌طور پیش‌فرض در ویندوزهای ۸ و ۸.۱ نصب شده است، ولی به دلیلی استفاده اندک، این نسخه در ویندوز غیرفعال شده است و در حالت عادی اجرا نمی‌شود. اگر برنامه‌ای نیاز به نسخه ۳.۵ داشته باشد، می‌توانید با دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور ۲۰۱۲ آن‌را روی سیستم خود نصب کنید و از برنامه مورد نظر خود استفاده کنید.

آشنایی با خطای نصب .NET Framework

درصورتی که اهل دانلود و نصب نرم‌افزارهای مختلف باشید، احتمالا به خطاهای زیادی برمیخورید که مربوط به درایور .NET Framework می‌شود. دو مورد از متداول ترین این خطاها مربوط به نصب نبودن این ابزار یا نصب بودن نسخه متفاوتی (جدیدتر یا قدیمی‌تر) از این ابزار هستند. ما به شما پیشنهاد می‌دهیم که از آموزش وبسایت فرادرس در این مورد استفاده کنید، تا از مزایای آموزش‌های این وب‌سایت مانند پاسخگویی به سوالات آموزندگان و جامع بودن مطالب لذت ببرید.

آشنایی با خطای نصب .NET Framework

اما برای رفع این دسته از خطاها می‌توانید راهکارهای زیر را مورد استفاده قرار دهید.

اتصال اینترنت شبکه خود را بررسی کنید

یکی از عوامل موثر در عدم نصب یا اجرای صحیح دات‌نت فریم‌ورک مایکروسافت، عدم دسترسی کامپیوتر به اینترنت یا شبکه است، برای اینکه از عدم وجود چنین مشکلی مطمئن شوید، قبل از هرچیزی سایت مایکروسایت را باز کنید و ببینید آن می‌توانید به این سایت دسترسی داشته باشید؟ در صورتی که سایت مایکروسافت به خوبی برای شما باز نمی‌شود، احتمالا مشکلی در ارتباط اینترنتی شما وجود دارد؛ این موضوع می‌تواند ناشی از تنظیمات شبکه، پروکسی، یا فایروال یا به دلیل خرابی شبکه، پروکسی یا فایروال باشد.

تنظیمات Group Policy را بررسی کنید

این اتفاق می‌تواند بر اثر ایجاد تنظیمات نادرست توسط مدیر سیستم (Network Admin) ایجاد شود که رایانه را برای استفاده از سرویس‌های به‌روزرسانی سرور ویندوز (WSUS) به جای سرور Windows Update برای سرویس‌دهی پیکربندی می‌کند. در این مورد، قبل از هر چیز باید تنظیمات گروپ‌پالیسی ویندوز را بررسی کنید، برای این منظور می‌توانید طبق مراحل زیر پیش بروید.

در تنظیمات کنسول ویندوز سرور، به بخش Local Group Policy بروید و در گوشه سمت راست بالای صفحه، روی Search کلیک کنید، Group Policy را تایپ کنید و سپس روی Edit group policy کلیک کنید و سپس Computer Configuration را باز کنید، Administrative Templates را انتخاب کنید و سپس System را انتخاب کنید (این مراحل را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید)

دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور 2012 — آموزش صفر تا صد نت فریم ورک 3.5

از درایو نصب ویندوز استفاده کنید

برای این منظور هنگامی که ویژگی .NET Framework 3.5 را فعال می کنید، می توانید از رسانه نصب ویندوز به عنوان منبع فایل استفاده کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

در محیط CMD دستورات زیر را تایپ کنید:

Dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source::\sources\sxs /LimitAccess

در این دستور، عبارت drive نام حرف درایو برای درایو DVD است. به عنوان مثال، شما دستور زیر را اجرا می کنید:

Dism /online /enable-feature /featurename:NetFx3 /All /Source:D:\sources\sxs /LimitAccess

این خطاها ممکن است زمانی رخ دهند که از امکان نصب پنجره‌ای (Install Wizard) در ویندوز استفاده می‌کنید، ابزار Deployment Image Servicing and Management (DISM) یا دستورات Windows PowerShell برای فعال کردن .NET Framework 3.5 استفاده می کنید.

در سری‌های جدیدتر ویندوز و ویندوز سرور ۲۰۱۲ R2، دات نت فریم ورک ۳.۵ فایل های باینری و سایر فایل های مرتبط با این ویژگی وجود ندارند به همین دلیل، هنگامی که یک ویژگی را فعال می‌کنید، ویندوز سعی می کند با Windows Update برخی از قابلیت‌ها را به‌روزرسانی کند تا فایل‌های آسیب‌دیده یا حذف شده مجددا دانلود شوند و در نتیجه پیکربندی شبکه و نحوه پیکربندی رایانه‌ها برای نصب به‌روزرسانی‌ها در محیط شبکه دامین می‌تواند بر این فرآیند تأثیر بگذارد. بنابراین، ممکن است در اولین نصب این ویژگی ها با خطا مواجه شوید.

در بحث امنیت شبکه باید مانند هر بحث دیگری ابتدا بر تئوری مطلب تسلط پیدا کرد؛ در غیر این صورت، هیچوقت نمی‌توانیم به عمق مطلب برسیم و در این زمینه حرفه‌ای شویم. با گسترده شدن شبکه‌ها و افزایش کاربرد آن‌ها، امروزه انجام امور زندگی بشر بدون شبکه‌ها ممکن نخواهد بود. در ابتدا، هدفی که در طراحی شبکه مورد نظر برنامه‌نویسان بود، فقط انتقال اطلاعات به طرف مقابل در کمترین زمان ممکن بود. اما درحال حاضر هدف اصلی در طراحی شبکه، انتقال اطلاعات سریع با حفظ ایمنی آن است. پیشنهاد ما برای یادگیری چگونگی برقراری امنیت و عوامل تاثیرگذار در آن، استفاده از آموزش زیر است:

برقراری امنیت شبکه؛ نکته‌ای مهم در طراحی شبکه

آشنایی با انواع هک

هک کردن نوعی عملیات برای دسترسی غیرقانونی به سیستم کاربران است که توسط کلاهبرداران اینترنتی هرروزه در حال انجام است. هک کردن روش‌های بسیاری دارد. مانند: هک سیستم‌های شخصی، هک اکانت‌های کاربری ویندوز، هک سیستم از طریق مرورگرهای وب مانند کروم، هک با استفاده از ایمیل شخصی و همچنین هک از طریق بچ‌فایل‌ها، تروجان‌ها، ویروس‌ها و حملات فیشینگ. در ادامه این مطلب به اهمیت حفظ امنیت شبکه‌های کامپیوتری و روش‌های آن خواهیم پرداخت.

حفظ امنیت شبکه‌های تحت ویندوز؛ امری حیاتی

معمولا با اعمال روش‌های برقراری امنیت روی شبکه، در عملیات پردازش داده‌ها تاخیر ایجاد می‌شود و سرعت انتقال اطلاعات کاهش پیدا می‌کند. از دهه ۸۰ میلادی به علت آسیب‌پذیر بودن شبکه‌ها، حملات زیادی به آن‌ها اتفاق افتاده است. از شروع قرن جدید میلادی تاکنون، نسل جدیدی از حملات که به‌صورت خودکار و با برنامه از پیش نوشته شده عمل می‌‌کنند، بیشتر اتفاق افتاده‎اند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع روی لینک زیر کلیک کنید:

تکنولوژی ASP.NET چه کاربردی دارد؟

در ابتدای این بخش باید توضیح دهیم که اصلا ASP مخفف چیست؟ این کلمه از عبارت Active Server Page گرفته شده است. البته می‌توان گفت که ASP.NET یک زبان برنامه نویسی نیست و در واقع یک تکنولوژی در بحث توسعه رایگان وب است که از .net برای ساخت اپلیکیشن وب و وب‌سایت استفاده می‌کند. شما می‌توانید با یادگیری تکنولوژی برنامه نویسی ASP.NET وب‌سایت خود را بسازیدو مرحله به مرحله اصول پایه تا پیشرفته کار با این تکنولوژی را بیاموزید. پیشنهاد ما برای منبع یادگیری شما، وب‌سایت زیر است:

تکنولوژی ASP.NET چه کاربردی دارد؟

net framework 3.5؛ یکی از قابلیت‌های اختیاری ویندوز ۱۰

در ویندوز ۱۰ قابلیت‌هایی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را به صورت اختیاری فعال کنید. برای مثال وقتی که می‌خواهید یک بازی قدیمی مانند همسایه جهنمی را روی سیستم ویندوز ۱۰ خود نصب کنید، نیاز به net framework 3.5 خواهید داشت. فعال کردن این قابلیت در بخش Optional Features ویندوز ۱۰ قابل انجام است. شما با فعال‌سازی .NET Framework 3.5 که شامل NET 2.0 و NET 3.0 نیز می‌شود، می‌توانید تمامی بازی‌ها یا نرم‌افزارهای قدیمی را نصب کرده و استفاده کنید.

کدهای آماده NET Framework 3.5 کمکی بزرگ به برنامه‌نویسان

همانطور که در بخش‌های قبلی اشاره کردیم، NET Framework عملا مجموعه مناسبی از کدهای آماده را در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار می‌دهد که بتوانند با استفاده از این کدها سرعت نوشتن برنامه برای نرم‌افزارهای خود را بالا ببرند. همچنین برای اجرای بدون خطای بسیاری از برنامه‌ها به این درایور قوی نیاز است. همچنین این چهارچوب، API هایی را در خود دارد که برنامه نویسان به کمک آن‌ها می‌توانند با سرویس‌های مختلفی نظیر فروشگاه ویندوز ارتباط و تعامل برقرار کنند. با وجود .Net Framework دیگر نیازی به دست نویسی همه کدهای مورد نیاز یک اپلیکیشن یا UWP (پلتفرم سراسری ویندوز) نیست. بلکه این چهارچوب پرطرفدار، بیشتر کارهای لازم و پشت صحنه‌ای را برای ما انجام می‌دهد.

تخصص نیاز به دانش و تجربه فراوان دارد

در بحث برنامه نویسی، سلسله مراتبی برای آموزش وجود دارد. شما نمی‌توانید یک باره با قصد یادگیری استفاده از net framework، شروع به یادگیری آن کنید. باید در ابتدا به ترتیب با انواع زبان‌های برنامه نویسی و سیستم‌های ویندوز و انواع شبکه‌های کامپیوتری آشنا شوید و بعد از اینکه به یک برنامه نویس مبتدی تبدیل شدید، شروع به یادگیری چهارچوب‌های حرفه‌ای مانند net framework کنید. آشنایی با امنیت شبکه پیش از ایجاد آن امری بسیار مهم است. تصور کنید طراحی شبکه Wifi یک رستوران بزرگ را بر عهده گرفته‌اید. اگر با شبکه WLAN و چگونگی ایجاد امنیت بالا در آن آشنا نباشید، سیستم Wifi شما توسط ساده ترین نرم‌افزارها هک می‌شود و ممکن است در مدت زمان کوتاهی هم حجم اینترنت شما را استفاده کنند و هم اطلاعات حیاتی شما را بدزدند و حساب‌های شما را هک کنند.

ایجاد امنیت در شبکه‌ها با شرکت در دوره‌های فرادرس

ایجاد امنیت در شبکه‌ها با شرکت در دوره‌های فرادرس

در این مطلب با بررسی انواع کاربردهای چهارچوب net framework مخصوصا ورژن ۳.۵ این برنامه، با راه نصب و دانلود net framework 3.5 برای ویندوز سرور ۲۰۱۲ آشنا شدیم و پس از آشنایی با روش ایجاد امنیت شبکه‌های کامپیوتری، برنامه نویسی ASP.NET را نیز بررسی کردیم. با خواندن این مطلب و مشاهده لینک‌های استفاده شده در آن، می‌توانید از آموزش‌های بسیار حرفه‌ای در مورد انواع شبکه‌ها و چگونگی افزایش امنیت آن‌ها بهره‌مند شوید. پیشنهاد ما برای یادگیری هرچه بهتر این موارد استفاده از دوره‌های فرادرس است. این دوره‌ها به طور تخصصی در حوزه توسعه نرم‌افزار و برنامه نویسی طراحی شده‌اند و برای افرادی که در این حوزه فعالیت دارند می‌توانند بسیار کاربردی و آموزنده باشند.

شما یک گام جلوتر از دیگران باشید!

اگر به آی‌تی و تکنولوژی علاقه‌مندید و دوست دارید سریع‌تر در این زمینه پیشرفت کنید،
همین حالا به جمع
۱۵,۸۵۰
عضو همیار آی‌تی بپیوندید،
دسترسی به تمام آموزش‌های پریمیوم، دریافت جدیدترین آموزش‌های کاربردی مرتبط با آی‌تی و استفاده از مشاوره‌ی رایگان،
برخی از مزایای عضویت در سایت هستند،
شما نیز به کاربران همیار پیوسته و همین حالا وارد دنیای حرفه‌ای‌ها شوید…



منبع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *